Snapchat yeni bir reklam kampanyası ile gündeme geldi. Instagram Hikayeler özelliğini getirmesiyle Snapchat ile karşı karşıya gelmişti.
Snapchat bir dönemin en popüler uygulaması olarak bilinirken uygulamaya özgü “bir gün içinde silinen fotoğraflar” özelliği diğer uygulamalar için de gelmeye başladı. Instagram Hikayeler özelliği ile Snapchat’ın pabucunu dama atmasıyla iki sevilen uygulama rekabet içine girdi. Snapchat yeni filtreler getirerek düşüşünü engellemeye çalışsa da hisseleri 36 milyar dolardan 18 milyar dolara kadar düşmüştü. Ancak platform şimdi Instagram’a karşı “gerçek arkadaşlar” temalı bir reklam kampanyası başlatarak viral olmayı başardı. Burada Snapchat Instagram’ın “popülerlik yarışmasına” sahne olmasına rağmen, kendilerini ‘gerçek arkadaşlar’ için olduğunu belirtiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Snapchat Instagram üzerinden yayınladığı bu kampanyayı sürdürmeyi düşünüyor
Kampanya yayınlandığı andan itibaren konuşulmaya başlandı. Özellikle Instagram’daki gönderiler ile kampanyayı duyurmayı hedefleyen platform, hashtag’ler ile de bu hedefi besledi. Gönderiler Instagram üzerinden Snapchat’ın ikonikleşen sarı rengi ve hayalet logolu arkaplanıyla “#realfriends” ve “#friendshipquotes” hashtag’leri kullanılarak paylaşıldı. Platform, Instagram üzerinden hazırladığı bu reklam kampanyasını ilerleyen günlerde daha da genişletmeyi planlıyor. Yani bu reklam kampanyası şu an için yalnızca bir başlangıç olacak diyebiliriz.
Reklam yayınlarını yeniden tasarlayan anlık mesajlaşma uygulaması bir Android uygulaması ve VR filtreleri sayesinde 13 milyon yeni kullanıcıya kavuştuğunu söylüyor. Platform için gerçek arkadaşlar temalı kampanya yeni bir büyüme dalgasıyla birlikte geliyor diyebiliriz. Şirkete göre Snapchat günlük 203 milyonluk aktif kullanıcıya sahip. Bakalım Snapchat, Instagram üzerinden yarattığı bu reklam kampanyası ile hedeflediği kullanıcı dalgasını yakalayabilecek mi?
İlginizi çekebilir
Snapchat’in kedi filtresi