reklamı kapat

POPÜLER

pirelli lastik

Soğuk havalarda güvenli sürüş için lastik hazırlık önerileri

Sektörün önemli üreticilerinden Pirelli, kullanıcılar için lastik dinamiklerini soğuk havalara hazırlama önerilerini sıraladı.

Kış mevsiminin kapıda olduğu şu günlerde otomobillerin hem lastik değişimi hem de kış bakımlarının yapılması büyük önem taşıyor. Hava sıcaklığı 7 derecenin altına düştüğünde, kış lastikleri fren mesafesini yaz lastiklerine kıyasla ıslak zeminlerde %10, karda ise %20 oranında azaltıyor. Hava sıcaklıklarının azaldığı, yolların ıslak veya karlı ya da zeminin kuru olduğu kış ortamlarında düşük sıcaklıklar için özel olarak tasarlanan kış lastikleri, yaz lastiklerine kıyasla daha fazla güvenlik sağlıyor. Düşük sıcaklıklarda yaz lastiklerinin tutuşu azalırken, kış lastikleri ise bu amaca yönelik özel bileşimleri sayesinde maksimum tutuşu garanti ediyor. Kış lastiklerinde kullanılan sırt desenleri kızaklama riskini önleme amacıyla yüksek drenaj sağlamakta. Sektörün önemli üreticilerinden Pirelli de, kullanıcılar için lastikleri soğuk havalara hazırlama önerilerini sıraladı.

Soğuk havalarda lastik basıncı mutlaka kontrol edilmeli

Hava soğukken lastik basıncının fizyolojik olarak azalma eğiliminde olduğu biliniyor. Örneğin, 20 derece sıcaklıkta basıncı 2 Psi olan bir lastiğin basıncı hava 0 °C olduğunda 1.8 Psi’ya düşebiliyor. Dolayısıyla, lastik basıncını diğer mevsimlere göre daha sık kontrol etmeli, her zaman üreticinin tavsiyelerine uymak hayati derecede önemli. Yol tutuşunu artırmak için lastiği keyfi bir şekilde indirmek de yapılmaması gereken uygulamalar arasında. Bu uygulamanın modern lastiklerde etkili olmadığı testler sonucunda ortaya çıkarılmış durumda. Lastiklerin sıcak bir ortamda şişirilmesi ve sonrasında soğuk dış koşulları dikkate alınıp kullanıcıların kitapçıkta önerilen değere 0,2 Psi eklemesi de öneriliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Sürüş sırasında oluşan ısının, basıncı değiştirmediğinden emin olmak için, soğuk hava koşullarındaki basınç, tercihen aracın kullanılmasından en az 30 dakika sonra ölçülmesi de önemli uygulamalardan. Kış lastiklerinin basıncı sadece darbelerden sonra (lastiklerin çarpması gibi) değil ayda en az bir kez kontrol edilmeli. Ayrıca, stepne (doğru basınçta şişirilmiş olmalıdır), lastik tamir ve şişirme kiti (kullanıma hazır olmalıdır) kontrol edilmeli. Karlı havada dağ başında veya servise uzak bir yerde yolda kalmanız halinde işe yarayacak bu tavsiyeyi dikkate almanızı öneririz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İlginizi çekebilir

Avrupa’nın en ucuz elektrikli otomobili iddiasını taşıyan Dacia Spring Electric