Sektörün önemli üreticilerinden Pirelli, kullanıcılar için lastik dinamiklerini soğuk havalara hazırlama önerilerini sıraladı.
Kış mevsiminin kapıda olduğu şu günlerde otomobillerin hem lastik değişimi hem de kış bakımlarının yapılması büyük önem taşıyor. Hava sıcaklığı 7 derecenin altına düştüğünde, kış lastikleri fren mesafesini yaz lastiklerine kıyasla ıslak zeminlerde %10, karda ise %20 oranında azaltıyor. Hava sıcaklıklarının azaldığı, yolların ıslak veya karlı ya da zeminin kuru olduğu kış ortamlarında düşük sıcaklıklar için özel olarak tasarlanan kış lastikleri, yaz lastiklerine kıyasla daha fazla güvenlik sağlıyor. Düşük sıcaklıklarda yaz lastiklerinin tutuşu azalırken, kış lastikleri ise bu amaca yönelik özel bileşimleri sayesinde maksimum tutuşu garanti ediyor. Kış lastiklerinde kullanılan sırt desenleri kızaklama riskini önleme amacıyla yüksek drenaj sağlamakta. Sektörün önemli üreticilerinden Pirelli de, kullanıcılar için lastikleri soğuk havalara hazırlama önerilerini sıraladı.
Hava soğukken lastik basıncının fizyolojik olarak azalma eğiliminde olduğu biliniyor. Örneğin, 20 derece sıcaklıkta basıncı 2 Psi olan bir lastiğin basıncı hava 0 °C olduğunda 1.8 Psi’ya düşebiliyor. Dolayısıyla, lastik basıncını diğer mevsimlere göre daha sık kontrol etmeli, her zaman üreticinin tavsiyelerine uymak hayati derecede önemli. Yol tutuşunu artırmak için lastiği keyfi bir şekilde indirmek de yapılmaması gereken uygulamalar arasında. Bu uygulamanın modern lastiklerde etkili olmadığı testler sonucunda ortaya çıkarılmış durumda. Lastiklerin sıcak bir ortamda şişirilmesi ve sonrasında soğuk dış koşulları dikkate alınıp kullanıcıların kitapçıkta önerilen değere 0,2 Psi eklemesi de öneriliyor.
Avrupa’nın en ucuz elektrikli otomobili iddiasını taşıyan Dacia Spring Electric