Sokaklara yepyeni bir otomobil geliyor; Chrysler Portal için karar verildi
2017’nin ilgi çeken konsept projelerinden birisi olan Chrysler Portal, ailenin önemli bir ismini oyun dışına alarak sokaklara çıkacak.
Son dönemlerde tanıtımı gerçekleştirilen fütüristik konseptlerin, otonom sürüş teknolojisiyle ilgili yapı üzerine bizlere mesajlar verdiğini biliyoruz. Kademeli olarak gidilen bu yolda sürücü faktörünü tamamen ortadan kaldıracak olan modeller de artık karşımıza çokça çıkmaya başladı. Takvimleri çok fazla geriye sarma gerekmeksizin, Volvo 360c‘yi hatırlayarak markalar gözündeki bakış açısını anlayabilmek mümkün. Bu örnekler için önümüzde hala 10 yıllık net bir süre ön görülürken, dördüncü seviye otonom sürüş teknolojisine göz kırpan projeleri daha yakın çerçevede değerlendirmemiz çok da yanlış sayılmaz. Nitekim geçtiğimiz yıl CES kapsamında tanıtılan ve büyük bir beğeni kazanan Chrysler Portal, sınıfının ilk örneklerinden olmak için geri sayıma başlamış gibi görünüyor. Son yıllarda düşüşte olan markası için yeni bir çıkış yolu olma potansiyeli barındıran otomobilin seri üretimi 2020 yılında başlıyor.
Bir kart içeri, bir kart dışarı
FCA grubu içerisinde yalan önemli isimlerin içerisinde olduğu sıkıntılı süreci yaşayanlardan birisi olan Chrsyler, bu hamlesini beklediğimiz gibi oyuncu değişikliği üzerinden gerçekleştirecek. Gelen bilgilere baktığımızda 2004 yılından beridir kullanıcılarla buluşturulan 300 serisinin, Portal’ın üretim bandına çıkmasıyla birlikte piyasadan çekileceğini görüyoruz. Bu da sedan sınıfında beklenilenin alınamadığı konusunda ortada herhangi bir şüphe bırakmıyor. Portal’ı konsept formundaki adıyla asfalta taşıyacak olan Chrysler’in 300 yerine başka sedan düşünmediğini de belirtmekte fayda var. Seri üretime geçişi henüz ortaya çıkmışken Portal ile ilgili asıl merak edilen nokta, konsept hatlarına ne kadar sadık kalınacağı yönünde.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Aracın ilk olarak aklımızda kalan teknik değerlerini hatırlamakla işe başlayalım. Bir adet elektrik motorunun görev yaptığı Portal, 100 kWh‘lık bataryasıyla 403 kilometre menzil vadediyordu. Hızlı şarj desteğinin de es geçilmediği otomobil 350 kW‘lık kaynaklar üzerinden yaklaşık 20 dakikalık bir şarj ile 240 km menzil kat edebilecek batarya doluluğuna erişebiliyor. Tabi ki bu konsept proje üzerinden bize aktarılmakta olan bilgilerdi. Rakamların asfalta aktarılışıyla birlikte Portal’ın çok beğenilen donanımsal özelliklerinin de ne kadar sabit tutulacağı da merak konusu. İki yana doğru açılan kapılar, konsolun minimal yapısı ve interaktif direksiyon gibi parçaların hangilerini üretim bandında göreceğimizi, önümüzdeki yıl içerisinde gelecek bilgiler üzerinden değerlendirmeye başlayacağız. Gelişmeleri LOG.com.tr üzerinden takip edebilirsiniz.
İlgili video
- Kaynak AN