Japon otomobil markalarının ilk sıraları kimseye bırakmadığı araştırmada, listenin sonunda yer alanlar kimileri için şaşırtıcı olmadı.
Cenevre Otomobil Fuarı‘yla birlikte uzun bir süredir sonuçlanmasını beklediğimiz iki önemli ödül için son adımlar atıldı. Organizasyon kapsamında “2018’de Yılın Otomobili” ödülü için nihai karar açıklanırken, “Dünyada Yılın Otomobili” ödülü için her branşın son üç adayı belirlendi. 2017’yi geride bırakmamızın ardındansa ocak ayı içerisinde satış bazında dünyada en başarılı grupların sıralamasını öğrendik. Her yıl olduğu gibi kademeli olarak yürüyen bu süreçte, “Dünyada Yılın Otomobili” ödülü için ay sonu açıklanacak nihai kararı beklerken, karşımıza çok daha derin verilere dayanan bir araştırmanın sonucu çıktı. Edmunds Trade-In Loyalty tarafından 2007 ile 2017 arasını baz alan istatistikler bizlere memnuniyetle doğru orantılı sadık kullanıcı kitlesiyle ilgili bilgiler sunuyor. Japon otomobillerinin çok ciddi üstünlük sağladığı listede gerileyen markalar olağan şüphelilerden başkası değil.
Değerlendirme kapsamına alınan tarihler arasında 13,9 milyon araç satışını mercek altına alan Edmunds Trade-In Loyalty; Toyota, Subaru ve Honda‘nın en sadık müşteri kitlesine sahip olduğunu açıkladı. Sırasıyla yüzde 63, yüzde 61 ve yüzde 60 oranında sadık kullanıcı payına sahip olduğunu gördüğümüz bu üç markayı yüzde 54 ile Chevrolet, yüzde 54 ile Ram ve yüzde 53 ile Hyundai takip ediyor. Listenin dip noktasında ise Chrysler, Smart ve Dodge‘un yer aldığı görülürken, iki markanın FCA grubuna dahil olması da dikkatlerden kaçmıyor. Premium segmetin ilk üç sırasında ise Lexus, Audi ve Land Rover‘ın yer aldığını görüyoruz ki Lexus’un Toyota dahilinde olduğunu hatırlatmakta fayda var. Siz de açıklanan bu liste ile ilgili görüşlerinizi, yaşadığınız deneyimlerle birlikte bizlerle paylaşabilirsiniz.