Cenevre’de resmi duyurusu yapılacak olan 2018’de Yılın Otomobili’nin çıkış noktasında yer alan 37 adaydan geriye sadece 7 finalist kaldı.
Yazması veya söylemesi kadar kolay olmayan bir yılı daha geride bırakmaya hazırlanıyoruz. Kasım ayının son dönemleri içerisinde olduğumuz şu günlerde otomobil dünyası son fuarların heyecanını yaşıyor. Markalar önlerindeki süreçte ilgili hazırlıklarına devam ederken eleme sürecinin son aşamasına gelinen “Yılın Otomobili” için finalistler kendisini gösterdi. 23 farklı ülkeden 60 gazetecinin bir araya gelerek yaptığı değerlendirme sonucunda açıklanacak olan kazanan öncesinde geriye yedi otomobil kaldı. Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Kia, Seat ve Volvo’nun sahne aldığı listede kazananı mart ayında karşılarını açacak olan Cenevre Otomobil Fuarı kapsamında öğreneceğiz. İşte başlangıçta 37 adayın yer aldığı listenin açıklanan finalistler;
Alfa Romeo genetiğinin SUV ile buluştuğu Stelvio, piyasaya çıktığı ilk andan itibaren olumlu geri dönüşler aldı. Giulia’da da gördüğümüz Ferrari destekli 505 beygirlik motorla fark yaratan model 0‘dan 100‘e sadece 3.9 saniyede erişerek performans vadeden diğer rakiplerine karşı geri planda kalmıyor.
Kazandığı otonom sürüş teknolojisiyle Audi tarihinde bir ilk olara kadını yazdıran A8, ciddi anlamda iyileştirilen tasarım ve donanımlarıylaen büyük adaylardan bir tanesi. Seride geleneksel yapıda motorların yanı sıra hibrit seçeneğinin de kullanılıyor olması kullanıcı deneyimi açısından fark yaratıyor.
Tasarımı ve iç dizaynı ile yenilenen bir form ve G30 kodu ile karşımıza çıkan yeni 5 serisi, eski nesillere nazaran çıtayı bir adım üste çıkarttı BMW’nin 7 serisinde yer verdiği bazı özelliklere 5 serisinde yer vermesi elde edilebilecek muhtemel zaferin en önemli etmenleri arasında sayılabilir.
Finalistler arasında en ufak sınıfta kendisine yer açmayı başaran model Citroen C3 Aircross oldu. Fiyat performans bakımından kullanıcıların dikkatini çeken model 90 farklı renk kombinasyonuyla dikkat çekiyor. Sınıfının en iyi bagaj kapasitesine sahip olan C3 Aircross’un elde edeceği derece belki de en merak edilen noktalardan.
KIA tarihinin en hızlısı olarak tanıtılan Stinger, strateji olarak da markası için fazlasıyla önemli. 3.3 litrelik twinTurbo V6 motoruyla 365 beygir güç ve 494 Nm torka sahip olan aracın 0’dan 100’e erişmesi yaklaşık 5 saniye sürüyor.
Yeni jenerasyonuyla büyük beğeni kazanan otomobillerden birisi de SEAT Ibiza oldu diyebiliriz. Leon’a bir adım daha yaklaşan ve donanımları iyileştirilen model fiyat/performans olarak iddialı finalistler arasında.
Volvo’nun en kompakt SUV modeli olarak ürün gamındaki yerini alan XC40, güvenlik teknolojileriyle her zaman olduğu gibi fark yaratıyor. Ufak olmasına karşın teknik özellikleriyle büyük kardeşlerinden geride kalmayan model, ipi göğüsleyebilecek en iddialı seçenekler arasında.