Kısa süre önce üretilen son araç banttan indirildi, yıllardır aramızda olan ikonik spor otomobil modeli Audi TT için yolun sonu geldi.
Üretilen 662 binden fazla araçtan sonra ilk olarak 1995 Frankfurt Otomobil Fuarı kapsamında görücüye çıkarılan Audi TT için tam emeklilik zamanı geldi. 20 yılı aşkın süre üretimde kalan ve üç farklı jenerasyon geçiren TT ya da açılımıyla “Tourist Trophy” için üretilen en son araç, Audi’nin Macaristan’daki Györ fabrikasından çıkarıldı. Yıllar boyunca Porsche 911’ler gibi ikonik gövde yapısı korunarak modernleştirilen TT, her zaman en sevilen ya da beğenilen spor otomobil modellerinden olmadı ancak kendisine has büyük bir kitle oluşturmayı bildi. Birçok kişinin bu kadar uzun süre yaşamasına “şaşırdığı” araç, üretimi sonlandığı için artık daha değerli bir seçenek halini alacak. Bu araç için Audi’nin yedek parça desteği ise elbette daha uzun yıllar devam edecek.
Audi bundan önce Çin devletine ait olduğu aktarılan SAIC Motor Corp ile kurulan ortaklık ile ses getirmişti. İki ismin ortaklığı üç kalemde çok büyük önem arz ediyordu. İlk olarak SAIC üzerinden Audi’nin Çin’deki etkisinin çok ciddi oranda artacağı düşünülüyor. Dünyanın en büyük otomobil pazarlarından olan Çin hem üretim hem de satış konusunda Avrupalı devler için çok büyük bir pazar konumunda bulunuyor. Bu ortalığın en önemli kısmı ise Audi’nin SAIC’ten hazır elektrikli otomobil platformu satın almayı düşünüyor olması.
Audi bu platform (VW imzalı Scalable Systems Platform (SSP) geciktiği için dış alternatif bakılıyordu ve sonunda bulundu) ile elektrikli otomobil pazarında üretim maliyetini ciddi şekilde düşürebilir, bu sayede Çin dahil birçok pazarda daha önce hiç olmadığı kadar rekabetçi hale gelerek devasa satış rakamları ve kârlılığa ulaşabilir.
Ortaklığın üçüncü kısmı ise iki devin bundan sonra elektrikli altyapılar özelinde tecrübelerini paylaşacak olması. Bu da gelecek için hayati görünüyor, iki tecrübeli firmanın bilgi paylaşımı daha şimdiden dev Çin pazarındaki rekabeti değiştirebilecek çalışmalara işaret ediyor.