reklamı kapat

POPÜLER

Bugatti Chiron

Son Bugatti Chiron modeli “L’Ultime” görücüye çıkarıldı

Son Bugatti Chiron modeli “L’Ultime” görücüye çıkarıldı. Chiron efsanesi için artık yolun sonu gelmiş durumda.

Bugatti Chiron L’Ultime, Bugatti Chiron Super Sport’u temel alan ve sadece bir adet üretilen özel bir sanat eseri. 2016 Geneva Motor Show’da tanıtılan aracın en son örneği olan L’Ultime, tasarımsal olarak sadece iki farklı mavi tonu harmanlıyor olmasıyla fark yaratıyor. Jantları gövdeye uyum sağlaması için önde ve arkada farklı renkte olan hiper otomobil, gücünü dört farklı turbo ile desteklenen 8.0-litrelik W16 motordan alıyor. Bu motor tam 1.578 beygir güç üretiyor ve araç 490 km/s hıza kadar çıkabiliyor. Yapılan açıklamaya göre firmanın ürettiği beş yüzüncü Chiron modeli olan L’Ultime, efsane üreticinin W16 motor macerasını da kapatıyor. Bugatti’nin önümüzdeki aylarda tanıtacağı yeni hiper otomobilin kalbinde bir V16 motor yer alacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bundan önce ise Bugatti Bolide dikkat çekmişti. Bolide, sadece pist odaklı kullanım hedeflenerek geliştirme aşamasına alınan bir hiper otomobil modeli. İlk aşamada sadece bilgisayar ortamında gösterilen model, bir ara “çıplak” şekilde sergilenen özel üretim karbon fiber monokok gövdesiyle dikkat çekmişti.

Piste özel hiper otomobil LMH ve LMDh Le Mans yarışları özelinde FIA standartlarını karşılıyor ve askeri sınıf bir yangın söndürücüye sahip. Karbon fiber monokok gövdesi normalde sadece Formula 1 ve Le Mans yarış arabalarında kullanılan en yüksek kalitede karbon fiber malzemeleri kullanan araç, birçok çarpışma testine alınmış ve bir testte A sütunu çatlamadan önce tam 7,5 tonluk bir yüke dayanmış. İkinci testte B sütunu 12 ton günce dayanmış, üçüncüsünde ise monokok gövde 6 tonluk uzunlamasına yük karşısında sorunsuz olarak durmayı başarmış.

Aracı en son öne çıkaran ise bir Brembo detayı olmuştu. Ünlü fren üreticisinin şimdiye kadar hazırladığı en büyük karbon fren sistemiyle (Karbon-Karbon olarak geçiyor) geldiği açıklanan aracın ön kaliperinde, 390×37.5mm karbon rotorlar için dört adet 25 mm’lik balatalar ve sekiz pistonlu yapı kullanılıyor. Arka kaliperde ise altı pistonlu bir yapı var ve 390x43mm karbon rotorlar için 24,5 mm’lik dört balataya yer veriliyor.

Araçtaki yüksek ısıya ve güce dayanıklı 15,3 inç çapındaki karbon-karbon frenler, aktarıldığı kadarıyla ilk olarak Concorde uçağı için geliştirilmiş ve daha sonra Formula 1 araçlarında da kullanılmaya başlanmış. Bu konuda Brembo Operasyon Direktörü Mario Almondo, “Bugatti Bolide için bir fren sistemini geliştirmek Brembo Performans Bölümü için heyecan verici bir meydan okumaydı ve sonuçta başardıklarımızla oldukça gurur duyuyoruz. Otomobilin inanılmaz özellikleri ve gücüyle başa çıkabilmek için tüm sistemi yeniden tasarlamamız gerekti.” açıklamasında bulunmuştu.

Bugatti Chiron L’Ultime yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu

İLGİLİ HABERLER