Hollanda merkezli olarak meraklılarıyla buluşmaya hazırlanan Donkervoort D8 GTO-JD70, 415 beygirlik gücü ve diğer detaylarıyla artık kartlarını açık oynuyor.
Ağırlıklı olarak Tokyo Otomobil Fuarı’nın gündemiyle geride bırakmaya hazırlandığımız hafta içerisinde küresel üreticilerin rekabetindeki yeni oyuncuları görme şansına eriştik. Dün akşam yeni Volkswagen Golf‘ün de işin içerisine dahil olmasıyla iyice şenlenen ürün çeşitliliği arasında bazen ufak detokslar hiç de fena hissettirmiyor. Donkervoort D8 GTO-JD70, Hollanda merkezli niş bir üreticinin karşımıza çıkarttığı ve son dönemerin en ilginç tasarımlarından birisi olarak bu son karmaşadaki detoksumuza yardımcı olacak. İlk gösterimi geçtiğimiz aralık ayında yapılan otomobilinin teknik özellikleri ve fiyat gibi konularına da artık bir açıklık getiren Donkenvoort, artık geriye yaslanıp gelecek siparişleri bekleyecek.
Markanın kurucusu Joop Donkervoort’un 70. yıl dönümüne ithafen geliştirilen otomobil, ailenin tercih edilebilecek en yüksek modeli olarak da kayıtlata geçiyor. Motor bölümünde turbo destekli 2,5 litre hacimli beş silindir bir üniteyle gelen model, 415 beygirlik gücün yanında 520 Nm torka sahip olacak. Arkadan itişli altyapı ve beş ileri manuel şanzımanın birlikteliğinin tercih edildiği modelde sınırlı kaymalı diferansiyel kilidi de standart olarak sunuluyor. Versiyona özel olan parçalar ise; egzoz sistemi, ayarlanabilir süspansiyon ve gövde üzerindeki temel dinamikler yönünden öne çıkıyor. Karbon fiber alaşımın aracın tamamında kendisini hissettirmesi teknik tabloya toplam ağırlığın 700 kilogramın altında not edilmesiyle yansıyor. Markaya göre D8 GTO-JD70, 0-100 ivmelenmesi sırasında 2G‘lik bir kuvvetle sürücüsücü baş başa bırakıyor. Virajlarda ise bu değer 1,65G kuvveti olarak kayıtlarda dikkat çekiyor. Toplamda 70 adet üretilecek olan D8 GTO-JD70, 163.636 euroluk başlangıç fiyatıyla kullanıcılara sunuluyor.