Aileye katılmasıyla birlikte rakamsal verileriyle beklentileri artıracak olan Ford Fiesta Hybrid, sürüş deneyiminde kendine has dinamikler sunacak.
Ford’un Avrupa’da en çok satan modeli konumunda olan Fiesta, Clio başta olmak üzere rakiplerinin yavaş yavaş elde etmeye başladığı elektrik desteğine kavuştu. 48 volt teknolojisine sahip başlangıç jeneratör sistemli bir altyapıyla gelen Ford Fiesta Hybrid, beraberinde karakteristik farklar barındıracak. Bununla birlikte ailenin diğer üyeleri için de elektronik destek asistanlarında güncellenmeye gidildiğini görüyoruz. Popüler hatchback modelinde Hız İşareti Tanıma ve Adaptif Hız Sabitleyici gibi önemli destekler kullanıcıları bekliyor olacak. Motorlarda da ufak performans iyileştirmeleri de bu kapsamda es geçilmemiş.
Rakamsal verilere ilk olarak ne merak edilen parça olan Hybrid’den başlayalım. 1.0 litrelik EcoBoost makinenin merkezinde olan bu seçenek 125 PS ve 155 PS’lik güç seçenekleriyle çeşitleniyor. Lityum-iyon bataryayı da barındıran bu sistemle birlikte ortaya 240 Nm’lik tork çıkıyor. Bu da 20 Nm gibi deneyime etki eden bir artış demek. Hybrid ile birlikte turbo gecikmeleri de hayırı sayılır oranda iyileşirken düşük devirlerde yüzde 50 oranında daha canlı bir Fiesta’nın yollarda olacağını da bekleyebiliriz. Sistemin getirisi sadece performansla sınırlı olmayacak. Ecoboost motorun özellikle eski versiyonlardaki yüksek yakıt tüketimi sıkıntısı elektrik desteğiyle çok daha iyi noktaya gelecek. Hybrid Fiesta yurt dışında 25.000 dolar civarında etiket fiyatıyla pazara sunulacak.