Uzun süren bekleyişi ocak ayı itibarıyla sonlandıran Yeni Seat Leon, şimdilik sadece tek bir seçenek üzerinden satışta olacak.
Türkiye pazarı için uzun süredir bekleyişi içerisinde olduğumuz bir model daha nihayet resmi listelerdeki yerini aldı. Geride bıraktığımız gün Peugeot 208 ile başlayan açıklamalara bugün Seat Leon da dahil oldu. 2020 model yılıyla satışa sunulan yeni neslin şimdilik sadece tek bir seçenek üzerinden satışa sunulmasıysa şaşırtıcı detaylar arasında. 1,5 litrelik benzinli motorun 130 beygirlik versiyonuyla satışa sunulan otomobil için Türkiye’ye getirilen ilk paketse FR oldu. Leon bu kombinasyonlu dinamikleri üzerinden Ocak 2021 itibarıyla 231.000 TL’lik etikete sahip olacak.
Ünlü rakibi Golf’te yaşanan yazılım sıkıntılarının vesilesiyle Türkiye’ye daha erken giriş yapan Leon, önceki nesline göre hissedilir geliştirmeleri beraberinde getiriyor. Golf’ün yanı sıra Audi A3 ve Skoda Octavia‘dan da tanıdığımız MQB Evo platformu üzerine geliştirilen Leon artık dördüncü jenerasyonuyla karşımıza çıkıyor. Leon giriş seviyesinde 1.0 litrelik üç silindirli seçenekle gelen yeni model 90 beygir ve 110 beygirlik iki seçenekle tercih edilebiliyor. Bir üst noktada yer alan ve tercih noktasında nispeten daha ileride konumlandırabileceğimiz 1,5 litrelik seçenek ise 130 beygir ve 150 beygirli iki opsiyonla kullanıcılara sunulacak.
Yeni Leon’un kokpit bölümüne baktığımızda bizleri ailenin diğer yeni üyelerinde de gördüğümüz bir yapı karşılıyor. Son nesil 10,25 inçlik dijital sürücü ekranıyla birlikte ebatları 8,25 inç ile 10 inç arasında değişen multimedya ekran seçenekleri yine yapının merkezini oluşturuyor. Elbette ki konsolda kullanılan yeni malzemeler ve metalik kaplamalarla birlikte kalite algısı da bir önceki nesle göre daha ileriye taşınmak isteniyor. Burada sürücüleri doğrudan etkileyecek dijital asistanlar da fark yaratacak. Adaptif hız sabitleyici başta olmak üzere yolculuk destek sistemlerini bir araya getirdiğimizde ortaya markasının bu zamana kadar ürettiği en güvenli otomobil modeli çıkıyor. Yeni Leon aynı zamanda SEAT’ın ilk tam kapasiteli bağlanılabilir modeli olduğu da altı çizilen noktaları arasında.
Dördüncü jenerasyon ebatları gereği de bir önceki nesilden ayrılıyor. Toplamda 4.368 milimetre uzunluğa, 1.800 milimetre genişliğe, 1.456 milimetre yüksekliğe ve 2.686 milimetre aks mesafesine sahip olan yeni model özellikle uzunluk ve aks mesafesi noktasında çok ciddi bir iyileşmeyi de beraberinde getirecek. Bu da aracın iç dünyasındaki deneyimin hissedilir oranda iyileştiği anlamına geliyor. Seat, ürün gamının zire modeli Tarraco’yu da bu yıl içerisinde Türkiye pazarına sunacak. Bununla birlikte Cupra markasının tamamen elektrikli el-Born modelini de yine 2021 listelerinde göreceğiz.