Sorunlu üst seviye Intel işlemcilerin garanti süresi iki yıl uzatıldı. Firma işlemcilerinin arkasında olduğunu belirtiyor.
Eğer kaçırdıysanız Intel son dönemde üst seviye işlemcileriyle alakalı ciddi sorunlar yaşıyor. Yüksek performans sunan üst seviye 13. ve 14. Nesil Core i9 Intel işlemciler (65W ve üstü güç çıkan tüm işlemciler) uzunca bir süredir Fortnite başta olmak üzere birçok Unreal Engine oyun motoru kullanılarak hazırlanan yapımda çökme sorunları gösteriyor. Bu konuda aylar önce bir açıklama yaparak sorunun farkında olduklarını ve çözüm için çalıştıklarını belirten Intel, yaşananların arkasındaki problemi ancak geçtiğimiz hafta tespit edebildi. Bir açıklama daha yapan şirket, işlemcilerin “çalışma voltajı” merkezli bir sorun nedeniyle sıkıntı çıkardığını ve çözümün yolda olduğunu söyledi. Ancak bu çözümün halihazırda çökme sorunu yaşayan işlemcilere bir faydası olacak gibi görünmüyor. Çünkü voltaj artışı kaynaklı durumun bu işlemcilerin büyük bölümünde kalıcı hasar bıraktığı aktarılıyor. Bir süre önceye kadar Intel’in sıkıntı çıkaran işlemciler için bir geri çağırma ve değişim programı başlatacağını düşünüyorduk ancak maalesef öyle olmayacak. Şirket çok açık olarak sorunlu işlemciler için bir geri çağırma yapmayacağını açıkladı.
Şirket bu konuda geçtiğimiz ay, “Basında çıkan son haberlerin aksine Intel, sorunların temel nedenini doğrulayamadı ve ortaklarıyla beraber kilidi açılmış Intel Core 13. ve 14. nesil (K/KF/KS) masaüstü işlemcilerdeki kararsızlık sorunlarına ilişkin kullanıcı raporlarını araştırmaya devam ediyor.” demişti. Çökme sorunlarına karşı kullanıcılar tarafından bulunan tek çözüm, problem çıkaran Intel işlemcilerin manuel olarak yavaşlatılması veya düşük voltajda çalıştırılması olmuştu. Çünkü problemlerin özellikle 5 GHz üzerine çıkıldığı zaman kendisini gösterdiği aktarılıyordu.
Bugün güzel bir adım atan firma, 14. ve 13. nesil CPU’ların garanti süresini iki yıl uzattığını duyurdu. Bu konuda, “Ürünlerimizin arkasındayız ve önümüzdeki günlerde kutulu Intel Core 13. ve 14. nesil masaüstü işlemcilerimiz için iki yıllık uzatılmış garanti desteği hakkında daha fazla ayrıntı paylaşacağız.” diyen Intel, “13. ve/veya 14. nesil masaüstü işlemcilerinde kararsızlık sorunları yaşayan tüm müşterileri değişim sürecinde destekleyeceğiz” açıklamasını da yaptı.
Bu konuyu dün gündeme getiren ise hukuk firması Abington Cole + Ellery olmuştu. Çıkan haberlere göre firma Intel’e karşı toplu bir dava açma hedefiyle araştırmalara başladı. Bu konuda sorun yaşayan kullanıcılar ile görüşme yapan şirket, yeterli delil elde ederse davayı açabilir ya da iyi bir temel kuramazsa süreçten vazgeçebilir.