Soul Calibur V incelemesi

17 Nisan 2012 08:07


“Kare as” dedik ama boşu boşuna değil. Street Fighter fantastiktir, çizgi romandır; Mortal Kombat, karanlıktır, vahşidir; Tekken ise hızlıdır, gerçekçidir. Soul Calibur ise kılıç ile kalkandır ve dövüş oyunlarında eksik olan noktaları tamamlar. Her zaman ilginç karakterlere sahip olmuştur ve oynanışı yumruk, tekmeden çok kılıç kullanımına dayalıdır. Diğer oyunlara göre ilkin alışması biraz zor olsa da bir süre sonra elinizdeki silahları belli dövüş teknikleriyle birleştirerek oyundan aldığınız keyfi artırabiliyorsunuz. Kısacası sevdiğimiz bir oyundur Soul Calibur. Serinin artık beşinci oyununa gelmiş olmamız da oyunun geniş bir hayran kitlesi tarafından takip edildiğini kanıtlıyor bize. Soul Calibur V açıkçası bir dövüş oyunundan daha fazlası olmuş. Her ne kadar kulağa iyi bir şey gibi gelse de bu durum, oyun için birtakım handikaplar doğurmuş. Oyun son derece karmaşık bir hale gelmiş. Soul Calibur V öğrenmesi ve içine girilmesi güç bir oyun fakat biraz sabır göstererek oyunun karmaşık dinamiklerine hakim olabiliyorsunuz.

KILICINIZI KUŞANIN!
Geliştirici Project Soul ekibi zaten oyunu daha da derinleştireceklerinin emarelerini önceden veriyordu. Oyunu basit dövüş mekaniklerinden çıkarıp daha derin ve kişiselleştirilebilir kılmaya çalışıyorlardı. Serinin bu beşinci oyununa getirilen yeniliklerin merkezinde Critical Gauge adı verilen bir bar var. Bu bar, karakterinizin daha güçlü saldırı ve savunma hareketleri kullanmasında işe yarıyor. İki adet güçlü saldırı tipi bulunuyor: Critical Edge ve Brave Edge. Critical Edge barın tamamını harcıyor ve rakibinize hatırı sayılır derecede hasar veriyor. Bu hareket, düşmanı hazırlıksız yakalamak için ideal. Diyelim ki rakibinizden sopayı yediniz ve yere düştünüz. Tekrar ayağa kalkarken Critical’a bastığınız anda ciddi bir avantaj elde edebilirsiniz. Critical olayı resmen kaybeden dövüşçüye son bir şans daha tanımak için konulmuş. Rakibinden dayak yiyen dövüşçünün son anda gaza gelip maçı kazanması gibi. Diğer yandan Brave Edge ise karakterlerin normal olarak yapabildiği hareketlerin daha güçlüleri olarak göze çarpıyor. Normal olarak çıkarabildiğiniz komboları Brave Edge ile çıkardığınız takdirde rakibinizin gardını açma şansınız bile olabiliyor. Critical Edge, barın tamamını harcarken, Brave Edge ise her bir harekette barın bir kısmını götürüyor. Bu iki saldırı hareketinin dışında blok için de bu barın içindeki enerjiyi kullanmanız gerekiyor. Açıkçası biz bu kararı pek beğenmedik. İskeletinde kılıç dövüşü olan bir oyunda, rakibinizin saldırılarını kılıçla karşılamak Critical barından yememeliydi. Evet, artık bu oyunda “parry” yapmak, yani rakibin saldırılarını kılıçla karşılamak öyle her zaman yapabileceğiniz bir şey değil. Sorun sadece bardan yemesi değil, aynı zamanda bu hareketi tam zamanında çıkarabilmeniz gerekiyor. Mükemmel zamanlamayı tutturamazsanız maalesef rakibinizin hareketini savuşturamıyorsunuz. Evet, bizce saçma bir karar ama bir yandan da hakkını vermek gerek, bu karar oyunun heyecanını ve stresini artırmış. Ama yine de saçma… Her neyse, oyunda blok yaparak da düşman saldırılarını savuşturabiliyorsunuz ancak bunu yapabilmeniz için zamanlamanızın çok daha mükemmel olması gerekiyor. Asıl hoşumuza giden şey rakibinizi yorabilmeniz olmuş. Eğer siz ya da rakibiniz sürekli olarak blok yaparak oynuyorsa bir süre sonra onu yorup gardını kırabiliyorsunuz. Eğer enerji barınız yanıp sönmeye başlıyorsa, bilin ki tehlikedesiniz demektir. Fakat tüm bu yenilik ve değişikliklere rağmen oyunda düzgün bir tutorial modu bulunmuyor. Soul Calibur V resmen sizi yüzme bilmeden derin bir havuza bırakıyor ve sizden boğulmamanızı bekliyor. Oyunun dinamikleri epeyce değişmiş ki tecrübeli oyuncuları bile zorlayacaktır ancak ne yazık ki bir eğitim bölümü bulunmuyor. Mutlaka tüm bu yeni özellikleri anlatan ve adım adım tarif eden bir eğitim bölümü bulunması gerekirdi.

YENİ KARAKTERLER
Oyun tam bir içerik delisi yapıyor sizi. Tüm karakterlerin geri plan hikayeleri, galeri bir yana, karakter yaratma kısmı bile başlı başına bir oyun olarak piyasaya sürülebilir. Yaratacağınız karakterin dövüş tekniğinden, vücudundaki dövmelere kadar istediğiniz detayı kurgulayabiliyorsunuz. Hatta kıyafetlerini, kılıçlarını dahi kendiniz tasarlama şansına sahipsiniz. Özel hareketler, dövüşürken söylenecek sözler gibi kozmetik özellikler de cabası. Oyunun bu bölümünde çok zaman harcayacağınıza eminiz. Oyunun sürprizleri bu kadarla bitmiyor elbette. Hatırlayacak olursanız, Soul Calibur diğer oyunlardan ünlü karakterleri misafir etmesiyle bilinir. Bir önceki oyunda Yoda ve Darth Vader oynanabilir karakterler arasındaydı. Bu kez karşımıza Assassin’s Creed serisinden Ezio Auditore da Firenze var. Ezio gayet güçlü saldırıları olan bir kılıç ustası ve onunla oynamak gerçekten çok keyifli. Fakat bu kez özel karakterleri çok güçlü yapmamışlar. Önceki oyunlarda özel karakterler vurdu mu indiren hareketlere sahipti fakat bu kez durum farklı. Ezio’nun diğer karakterlere göre pek üstün bir yanı yok. Haliyle onunla oynamak biraz alışkanlık ve deneyim gerektiriyor.

BAHİSLER AÇILDI
Soul Calibur V’in çevrim içi seçenekleri de cidden üst düzeyde ancak çeşitlilikten yoksun. Fakat oynadığımız süre boyunca teknik anlamda hiçbir sorun yaşamadık. Hem oyuncuyu deneyimine göre eşleştiren matchmaking sistemi iyi çalışıyordu, hem de oyuncu bulmak oldukça kolaydı. Diğer yandan halihazırda oynanan maçları sadece seyredebiliyor ya da öteki oyuncularla sohbet edebiliyorsunuz. Fakat maalesef ranked karşılaşmalar dışında pek bir seçeneğiniz bulunmuyor. Evet, sorunsuz ama aynı zamanda kendini çok tekrar eden bir yapısı var oyunun. Yine de oyunda ustalaştıktan sonra kendinizi gerçek rakiplere karşı denemek isteyeceksiniz ve en azından son derece sorunsuz bir şekilde oyunu oynayabileceğinizi bilin. Gerçek rakiplerle oynarken, oyuncunun deneyiminin ön plana çıktığını hissediyorsunuz fakat yeni başlayanlar için de uygun bir “eşleştirme” sistemi gayet iyi çalışıyor. Açıkçası çevrim içi seçeneklerin öğrenme eğrisi, tek kişiliğe göre çok daha anlamlı.

HERKESE GÖRE DEĞİL
Soul Calibur V her hattıyla sağlam bir dövüş oyunu olmuş. Bir klasik diyemeyiz ancak oyunu temelleri oldukça sağlam. Oynanış, hikaye ve içerik olarak öyle çok göze batan bir eksiği yok. Yine de oyunun yeni özelliklerini anlatan bir tutorial gerçekten yerinde olabilirdi. Çevrim içi özellikler arasına birkaç mod daha eklense oyunun süresi uzatılabilirdi ama olsun. Bu haliyle Soul Calibur V’i, dövüş oyunu sevdalıları ve serinin hayranlarına tavsiye edebiliyoruz ancak zorluğu ve öğrenme eğrisinin yüksekliği herkesin hoşuna gitmeyebilir.

Sayfa: 1 2 3

Paylaş