KALABALIKLARIN YALNIZI
Bildiğiniz üzere Splinter Cell uzun zamandır devam eden son derece popüler bir seri. Uzun yıllardır oyun hakkında getirilen en ciddi eleştirilerden biri, oyunun sürükleyici bir hikayesinin olmadığı yönündeydi. Gelgelelim senaryonun bağlandığı yer tam tersini kanıtladı ve serinin hikayesi bambaşka noktaya geldi. Bir zamanlar sadece emir-komuta zincirinde verilen görevleri yapmaya çalışan bir ajana yön verirken, bir anda kendi hayatını kurtarmaya ve kızının ölüm nedenini araştıran bir kahramanın hikayesini izler olduk. Elbette ki serinin bu değişimininin sadece senaryo bazında gerçekleştiğini düşünemeyiz. Conviction’da hikayenin bu değişimini oynanışta da görebileceğiz. Zira Sam artık hükümet için çalışmıyor. Bu da Sam’in eskiden beri kullandığı teknolojik ekipmanların bir kenara bırakılması anlamına geliyor. Senaryo dinamiklerinin oyuna nasıl yedirildiğinin en iyi örneklerinden biri Snake Cam’in kullanımı olsa gerek. Önceki oyunlarda Sam, kapıyı açmadan önce kapının altından küçük ve ince bir kamera uzatıp içeride kimlerin ya da nelerin olduğunu görebiliyordu. Conviction’da ise bu iş için küçük bir ayna kullanmamız gerekecek. Oyunun karakteristik değişimini özetleyen en iyi örneklerden biri bu. Profesyonel ordu sistemlerini terk etmek zorunda olan Sam, artık gerilla taktikleri ile savaşmak durumunda. Sam’in peşinde hem yerel polisin, hem de üst düzey ajanların olduğunu düşünecek olursak oyunun bize sunduğu alanları en verimli şekilde kullanmak zorunda olduğumuzu söyleyebiliriz. Serinin önceki oyunlarına göre Conviction daha açık alanlarda geçecek. Sam ipuçlarını kovalarken halka açık alanları daha çok kullanacak. ‘Bir şeyi kaybetmek istiyorsanız, onu göz önüne koyun’ felsefesini benimseyen Sam, kalabalığın arasına karışıp izini kaybettirebilecek. Bu noktada yapımcılar karşımıza ciddi yeniliklerle çıkıyorlar. Bunlardan en önemlisi kalabalık bir ortamda takip edildiğimizi anlayabildiğimiz anda bizi takip edenlerin görüş hatlarından çıkabiliyor olmamız. Peki, bu nasıl oluyor? Last Known Position (Düşman tarafından Sam’in görüldüğü son yer.) adı verilen bir sistem ile Sam kendini kalabalık içinde kaybettiği zaman düşman tarafından son görüldüğü yerde siyah bir silüet kalacak. Biz de düşmanın görüş alanından çıkmak için bu siyah silüeti kullanıyor olacağız. Bu sistem son derece kullanışlı olduğu gibi, hoş sinematik anlar da sunuyor olacak.
KARANLIKTA İZ SÜRMEK
Bir diğer önemli yenilik ise Mark & Execute sistemi. Kabaca ‘işaretle ve uygula’ olarak tanımlayabileceğimiz bu sistem ile Sam’in hangi düşmana hangi sırayla saldıracağını belirleyebileceğiz. Yukarıda bahsettiğimiz gerilla taktiklerinden biri de aslında bu… Zira bu sistem dahilinde çevredeki nesneleri de düşmanlarımıza karşı kullanabileceğiz. Örneğin, girmek durumunda olduğumuz bir odanın içinde iki düşman ve bir de ışık kaynağı var diyelim. Sam’in odaya giriş şeklini önceden belirleyebiliyor olduğumuz için, ona önce ışık kaynağını, sonra da bir düşmanı vurmasını söyleyebileceğiz. Sam de otomatik olarak odaya dalacak ve bu komutları gerçekleştirecek. Last Known Position sisteminde olduğu gibi, bu sistemde de son derece sinematik anlara şahit olacağız.
GİZLİLİK ESAS
Oyuna yeni eklenecek olan özelliklerin arasında, bir yerde asılıyken ateş edebilme ve düşmanı, çevreyi kullanarak sorgulama gibi unsurlar da var. Örneğin, sorgulamak istediğimiz düşmanı kafasından tutarak camdan içeri sokabileceğiz ya da klozetin içine tutabileceğiz. Conviction’ın detayları yavaş yavaş açığa çıktığı zaman oyunun sadık hayranları ağır eleştirilerde bulunmuştu. Bunlardan en önemlisi ise oyunun özünü kaybedip saf aksiyona döndüğü yönündeydi. Bu konudaki şüpheleri gideren Ubisoft, Conviction’ın yine gizliliğe dayalı bir oyun olacağını ancak oyunu nasıl oynayacaklarını oyunculara bıraktıklarını belirtti. Yani oyunu ister aksiyon olarak, ister saklanarak oynayabileceğiz.
SABIR TAŞI
Farklı bir hava yakalayan senaryosu, yenilenen oynanışı, daha rahat ilişki kurulabilecek baş karakteri ile Conviction, son zamanlarda bizi en çok heyecanlandıran oyunlardan biri oldu. Sam ile tekrar sahaya çıkmak ve Michael Ironside’ın (Sam’i seslendiren ünlü aktör) sesini duymak için sabırsızlanıyoruz. Oyun, Ekim ayında bizlerle birlikte olacak. O tarihe kadar, hala oynamadıysanız serinin önceki oyunlarına bakmanızı şiddetle tavsiye ederiz.
SİLAHSIZ
SORGULAMA
DOLAŞMAK
KALABALIK
ÇEVRE
YAPIMCI
UBISOFT
DAĞITICI
UBISOFT MONTREAL
ÇIKIŞ TARİHİ
EKİM 2009
PLATFORM
PC, XBOX 360