Yasal olarak yola çıkarılabilecek pist odaklı Xiaomi SU7 Ultra için ilk tanıtım kapsamında resmi batarya verisi verilmemişti.
Geçtiğimiz aylarda Çin’de düzenlenen etkinlikte karşımıza Xiaomi SU7 Ultra prototipi çıkarılmıştı. Yarış odaklı tasarlanan bu tamamen elektrikli araçla bugün efsane Nürburgring Nordschleife pistinde bir rekor kırıldığı duyuruldu. İki adet HyperEngine V8s isimli elektrik motoruyla donatılan araç, toplamda 1.548 beygir güç üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 1,97 saniyede çıkabilen, 300 km/s hıza ulaşması ise 15 saniye alan SU7 Ultra prototipi, maksimumda 350 km/s hızı görebiliyor. Dışındaki tüm gövde panelleri karbon fiberden üretilen araç, 1.900 kg ağırlığında ve 2.145 kg kadar yer basma kuvveti üretebiliyor. Batarya güç çıkışı 1.330 kW olarak açıklanan iddialı model, arkasında devasa bir karbon fiber rüzgarlık taşıyor. Aerodinamik olarak temel aldığı SU7’den çok daha agresif olan model, bir ticari versiyona da sahip olacak ve bu versiyon yakın zaman önce karşımıza çıkarıldı. Normal SU7’den çok daha sportif bir tasarıma sahip olan SU7 Ultra, yapılan resmi açıklamaya göre CATL’dan gelen 93,7 kWh batarya üzerine kuruluyor. Bu batarya ile araç 500-600 km arasında bir menzil sunabiliyor.
285 kg’lık yere basma kuvveti ürettiği aktarılan tamamen elektrikli araç, üç farklı elektrik motoru üzerinden tam 1.548 PS güç üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 1,98 saniyede çıkabilen SU7 Ultra, 200 km/s hıza 5,86 saniyede ulaşıyor ve en üstte 350 km/s hızı görebiliyor. Xiaomi, SU7 Ultra’nın Nürburgring’in en hızlı dört kapılı üretim otomobili olmasını istiyor. Yüksek performanslı karbon seramik frenler (önde 6, arkada dört pistonlu) ve pist sürüşlerine özel Bilstein EVO 1 süspansiyon sistemiyle donatılan araçta özel bir “pist modu” da bulunuyor. Bu mod tur zamanlarını topluyor, detaylı analizler sunuyor ve eğer istenirse turların videosunu kaydedebiliyor.