Sosyal medyanın karakter limitli platformu Twitter sonrasında Spotify da kendi hikayeler altyapısı üzerinde çalışmalar yapıyor.
Hikayeler formatı biliyorsunuz Snapchat ile hayatımıza girmiş, daha sonra ise Facebook tarafından kopyalanarak Instagram‘a dahil edilmişti. Facebook’un daha sonra kendi ana uygulaması başta olmak üzere WhatsApp içerisine dahi getirdiği Hikayeler altyapısı, kısa süre önce Twitter‘a da giriş yaptı. Firmanın çok uzun süre önce Brezilya merkezli olarak test etmeye başladığı yeni özelliği Fleets, artık herkesin kullanımda bulunuyor. Hikayeler sistemi YouTube gibi başka servislerde de aktif olarak yer alırken, artık bu servisler arasında popüler çevrimiçi müzik servisi Spotify da yer alıyor. Firma şu an rakipleriyle beraber şekilde kendi hikayelerini aktif olarak test ediyor. Hikayeler şimdilik girilen çalma listeleri içerisinde yer alıyor. Ancak bunun ileride değişeceği ve takip edilenler üzerinden Spotify‘ın ana sayfasında da yer alacağı aktarılıyor. Aşağıdaki video yeni süreci gözler önüne seriyor:
Çünkü bu altyapıda direkt olarak Spotify’ın sanatçılar ile ortak içerik üreteceği görülüyor ve bu da takipçiler için güzel duruyor. Fanlar sevdikleri sanatçıları bu tarz içerikler üzerinden takip etmeyi / yakından tanımayı oldukça seviyor. Spotify hikayelerinin tam olarak ne zaman kullanıma çıkacağı ise henüz bilinmiyor. Ancak test herkese açık yapıldığından global çıkış yakında gibi görünüyor.