“Spotify içerisinde bu yıl en çok kimi dinlediniz?” sorusunun ve fazlasının cevabı geldi. Benzer bir adımı dün de Apple ve Google atmıştı.
2022’nin sonuna geldiğimiz için yıla özet sunan istatistiksel veriler gelmeye devam ediyor. Bu konuda bir adım atan ve burada ulaşabileceğiniz güncellenmiş Apple Music Replay 2022 sayfasını hazırlayan teknoloji devi Apple, bu dün açılan sayfada “Apple Music içerisinde bu yıl en çok kimi dinlediniz? Toplam kaç farklı albüm, şarkı ya da çalma listesi açtınız? Toplam kaç dakika dinleme yaptınız?” gibi soruların cevaplarını vermişti.
Bu adımın hemen üstüne dün Google devreye girmiş ve Türkiye’de de açık olan servisi YouTube Music için 2022 özetini karşımıza çıkarmıştı. Bugün ise alanın lideri olan Spotify tarafından beklenen 2022 özeti geldi. Sadece mobilde uygulamalar üzerinde görülebilen buradan ulaşabileceğiniz özet sayesinde, geride bırakmaya hazırlandığımız yılın kişisel müzik özetlerinize hızlıca göz atabiliyorsunuz.
Bu yıl “Dinleme Kişiliğiniz” isimli ilginç bir sistemi devreye alan ve kişileri dinleme geçmişlerine bakarak 16 farklı seçenek üzerinden kategorize eden Spotify, önümüzdeki saatler içerisinde herkese için çıkacak 2022 Wrapped “sabah, öğlen ve akşam” en çok hangi türde şarkıları dinlediğinizi de gözler önüne seriyor.
Burada Apple ve Google gibi Instagram Hikayesi tarzında görsel bir deneyim hazırlayan Spotify, çok sayıda farklı kategoride detaylı bilgiler veriyor ve 2022’yi şekillendiren müzikleri / parçaları toplu şekilde gözler önüne seriyor. Geçtiğimiz haftalarda yapılan açıklamaya göre Spotify şu an 195 milyon ücretli aboneye sahip. Firmanın ücretsiz aboneler (273 milyon geçildi) ile beraber şu toplam 468 milyon kadar aktif abonesi bulunuyor.
Ücretli abone sayısı son çeyrekten bu yana 7 milyon kadar artan firma, yıl bitmeden 200 milyon ücretli aboneyi geride bırakmak istiyor ve bunu yapabilecek gibi görünüyor. Spotify’ın şu an pazardaki en büyük rakibi Apple Music servisi. Ancak Apple açıklamadığı için Apple Music’in abone sayısını bilinmiyor.