Çevrimiçi müzik pazarının lideri konumunda yer alan popüler servis Spotify, sonunda ilk donanım ürünüyle karşımıza çıktı.
Sonunda diyoruz çünkü Spotify imzalı bir donanım ürünü çok ama çok uzun süredir gündeme geliyor. Bu konuda patentler alan, önemli işe alımlar gerçekleştiren ve açıklamalar yapan firma, sonunda ilk somut adımı atmış durumda. An itibariyle tanıtımı yapılan ilk Spotify donanımı ilginç olarak “Car Thing” adına sahip. Satışa çıkacak bir cihaz olmayan ve sadece bazı kullanıcılarda test edilmeye başlanan ürün, direkt olarak otomobillere odaklanıyor. Temel olarak akıllı bir otomobil asistanı olan ürün, sesle kontrol edilebiliyor ve şirketin araç kullanım sırasındaki müzik tüketme alışkanlarınızı ölçmesine yardımcı oluyor. Gücünü standart çakmak girişinden alan Car Thing, otomobile ya da telefonlara Bluetooth üzerinden bağlanıyor. “Hey, Spotify” komutuyla etkileşime girilebilen cihaz, buradan giriş yaptığınız hesabınızdaki istediğiniz şarkıyı / çalma listesini sadece söyleyerek açmanıza imkan tanıyor. Özellikle Apple CarPlay ya da Android Auto olmayan otomobiller için güzel duran ürün, bünyesinde yuvarlak bir ekran barındırıyor. Yan tarafında fiziksel butonlar yer alan otomobil aksesuarı, şimdilik sadece Amerika sınırları içerisinde kalacak deniyor. Bu ürün satışa çıkmayacak olsa da firmanın geleceği için büyük önem arz ediyor. Bu deneme kesinlikle gerçek bir fiziksel Spotify ürününe işaret ediyor.
Kısa süre önce açıklandığı kadarıyla platform şu an toplam 100 milyondan fazla ücretli aboneye sahip. Platformu reklam destekli kullanan ücretsiz aboneler ile beraber toplam 217 milyon abone sayısına ulaşan servis, en yakında rakibi Apple Music’e ciddi bir fark atıyor. Apple Music’in şu an 50 milyondan biraz fazla ücretli abonesi bulunuyor.
Firmanın yeni nesil reklam sistemi