Spotify kurucusu Daniel Ek, Neko Health ile sağlık sektörüne girdi
Spotify kurucusu Daniel Ek, “Neko Health” ile sağlık sektörüne girdi. Gelecekte çok ses getirebilecek şirketin arkasında Hjalmar Nilsonne da yer alıyor.
Spotify kurucusu Daniel Ek ve Hjalmar Nilsonne tarafından hayata geçirilen “Neko Health” şirketinin merkezinde bir 360 derecelik tüm vücut tarayıcısı yer alıyor. İsveçli şirketin cerrahi hiçbir işlem gerektirmeden çalışan vücut tarayıcısı, aktarıldığı kadarıyla doğum lekeleri, kızarıklıklar ve yaşlılık lekelerinin büyümesini yüksek hassasiyet ile tespit edip ölçebiliyor. Ayrıca kalp fonksiyonu, kan basıncı ve nabızdaki anormallikleri tespit etmek için ayrı bir tarayıcıya da sahip olan “Neko Health”, burada yapay zekâ sistemlerinden destek alıyor ve bu sayede gerçek zamanlı analizler sunuyor. Daha çok belirli hastalıklar özelinde erken teşhis amacı bulunan tüm vücut tarayıcısı, cilt, kalp, damarlar, solunum, mikro sirkülasyon ve daha fazlası hakkında 50 milyondan fazla veri noktasına bakıyor ve bunun için toplam 70’in üzerinde sensör kullanıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bu yeni ortak yatırım hakkında “Dört yıl süren yoğun araştırma ve ürün geliştirme çalışmalarının ardından bugün Neko Health’i resmen faaliyete geçiriyoruz” denildi ve şunlar aktarıldı: “Şirket, Hjalmar Nilsonne ve Daniel Ek tarafından, önleyici tedbirler ve erken teşhis yoluyla insanların sağlıklı kalmasına yardımcı olabilecek bir sağlık sistemi oluşturma vizyonuyla kuruldu.” Şirket için “Misyonumuz, hastalıkları önlemeye odaklanan proaktif bir sağlık sistemi oluşturmak” açıklamasını yapan kurucusu ortak Hjalmar Nilsonne, Neko Health’in sadece birkaç dakika içerisinde tüm vücudu kapsayan detaylı tarama yapabildiğini, bunun şu an İsveç’te herkese açık olduğunu ancak 190 dolarlık taramaların şimdiden tamamen tükendiğini belirtiyor. Risk faktörlerini belirlemek çok faydalı görünen sistem, ileride İsveç dışına da çıkabilir ve Neko Health’i devasa bir sağlık kuruluşu haline getirebilir.
Peki spesifik olarak Spotify tarafında işler ne durumda? Spotify şu an 205 milyon Premium aboneye sahip. Bu konuda pazarın açık ara lideri olduğu aktarılan firma, son çeyrekte bir önceki çeyreğe oranla 10 milyon yeni ücretli abone kazanmış durumda. Üç aylık dönemde 3,4 milyar dolar gelir elde ettiklerini duyuran firma, şu an reklam destekli ücretsiz aboneler ile beraber aylık tam 500 milyon kişiye hizmet veriyor.
2022’yi toplamda 12,7 milyar dolar gelir ve 466 milyon dolar kayıpla kapatan firma, halen birçok rakip teknoloji firmasından farklı olarak kârlılık düzeyine ulaşamıyor. Spotify maddi kayıpların, personel sayısındaki artışa bağlı olarak artan personel maliyetleri ile daha yüksek reklam maliyetleri yanında, kur dalgalanmalarından kaynaklandığını söylüyor. Spotify bundan önce üzücü bir işten çıkarma ile gündeme gelmiş, 600 kadar çalışanı ile yollarını ayıracağını duyurmuştu.
Spotify işten çıkarma adımı yanında bu da ilginizi çekebilir: İnsansı robot Ameca ve yapabildikleri