Çevrimiçi müzik pazarının en büyük ismi konumunda yer alan Spotify, sanatçılar üzerinden para kazanacak yeni bir yol daha buldu.
Alandaki liderliğini korumaya devam eden Spotify, devasa paralar kazanma konusunda zorluk yaşayan şirketler arasında yer alıyor. Çünkü gelirinin ciddi bir kısmını sanatçılara veren firma, bu sefer sanatçılardan almak yani onlardan para kazanmak adına yeni bir özellik duyurdu. Artık sanatçılar “Showcase” adı verilen yeni sistem üzerinden çalışmalarını Spotify’ın ana sayfasında öne çıkarabilecek. Sanatçılar ana sayfada görünmesi için bir şarkı veya albümün tamamını seçebilecek, bu altyapı başlangıçta aralarında Türkiye’nin olmadığı 30 farklı ülkede sunulacak. Bu ana sayfa reklamı diyebileceğimiz içerikleri belirledikleri spesifik bir dinleyici kitlesine odaklayabilecek sanatçılara, süreye göre değişecek ödeme altyapısında kapı 100 dolardan açılacak. Şirket bundan önce ise yeni kişiselleştirilmiş çalma listesi “Daylist” ile dikkat çekmişti. Hatırlamak adına bu yeni çalma listesi hakkında, “Gün boyunca ruh haliniz değişir, buna bağlı olarak dinlediğiniz müzik de değişir” diyen firma, “Mesele şu ki, siz sürekli değişiyorsunuz ve çalma listeleriniz de öyle olmalı.” mottosunu merkeze alarak gün boyunca değişen, size ve günün farklı saatlerine göre özelleştirilmiş bir liste sunuyor. “An ve an dinlemek istediklerinizi yansıttığı için hiper-kişiselleştirilmiş, dinamik ve eğlenceli.” açıklaması da yapılan yeni Daylist çalma listesi, maalesef şu an için sadece ABD, Kanada, İngiltere, Avustralya, Yeni Zelanda ve İrlanda‘daki ücretsiz ve Premium kullanıcılara spotify.com/daylist adresi üzerinden sunuluyor.