Spotify, sanatçı merch’lerine özel bir sayfa açtı

17 Ekim 2023 09:58

Çevrimiçi müzik pazarının lideri konumunda kalmayı sürdüren Spotify, sanatçı merch’lerine özel bir sayfa açtı.

Spotify, sanatçıların sadece şarkıları değil fiziksel “merch” ürünleriyle de para kazanmasını istiyor, bu yüzden “Merch Hub” adımını atıyor. Merch Hub sayfasında kendi ürünlerini hazırlayan ve satışa sunan tüm sanatçıların merch’leri toplu olarak bir araya getiriliyor, bu sayede keşif ciddi şekilde kolaylaşıyor. Merch’lere uzun süredir profiller ve başka konumlar üzerinden de erişim sunan firma, merch satışlarını belirli ülkelerde Shopify üzerinden gerçekleştiriyor. “Merch Hub” özelinde önerilerde bulunan ve çok dinlediğiniz sanatçıların merch’lerini öne çıkaran firma, Merch Hub hakkında, “Kullanıcıların dinleme alışkanlıklarına ve hayran duyduğu isimlere göre özel olarak uyarlanmış ilk ürün alışveriş deneyimi” açıklamasında bulunuyor. Bundan önceyse Spotify HiFi ya da yeni adıyla Supremium abonelik paketi gündeme gelmişti. Bu paket geçtiğimiz hafta Spotify’ın uygulama kodlarında bir kez daha kendisini gösterdi. Bu işaret üzerinden artık yıl bitmeden kullanıma sunulması beklenen Supremium, son paylaşımlara göre artık hemen hemen kesin olarak aylık 20 dolarlık bir fiyata sahip olacak, ayrı bir logo tasarımıyla öne çıkarılacak ve yüksek kaliteli müzik (24-bit seviyesinde kayıpsız) sunması yanında başka ekstra özellikleri de olacak. Bu paket gelişmiş çalma listesi karıştırma (Farklı konulara göre şarkı değişimleri farklılaşacak) özellikleriyle gelecek, kişilere aylık 20 ya da 30 saatlik sesli kitap dinleme süresi verecek, Last.fm tarzı dinleme istatistikleri getirecek ve yapay zeka destekli çalma listesi oluşturma aracıyla dikkat çekecek.

Spotify merch adımı yanında bunlar da ilginizi çekebilir: Apple Mac Studio ve Studio Display

Paylaş