Çevrimiçi müzik pazarının en büyük ismi konumunda yer alan Spotify, önemli yenilikler ile karşımızda bulunuyor.
Spotify için düzenlenen Stream On etkinliği kapsamında önemli duyurular yapıldı. Bu duyuruların merkezinde ise yeni ana ekran tasarımı yer aldı. Yakında herkes için açılacak ana ekranı ciddi şekilde yenileyen firma, artık daha çok TikTok ile aynı zamanda Instagram ilhamlı, fotoğraf ve videoların büyük boyutlarda ağırlıkta olduğu bir formata geçiş yapıyor. Dikey kaydırma ve hızlı ön izleme odaklı yeni ekran sayesinde kişilerin dinleyecek daha fazla şey bulmasını hedefleyen firma, genel görüşlere göre birçok kişiyi memnun edecek bir yapıya geçiyor yapıyor. Şirket, yeni görsel yapılı ana ekran akışının “sanatçılar ve fanlar arasında daha anlamlı bağlantılar kurulması ve daha iyi keşif deneyimi sağlanması için tasarlandığını” söylüyor. Müzik, Podcast ve Sesli Kitaplar için ayrı ayrı kategorilerin yer aldığı yeni tasarım, bugün yapılan tek duyuru konumunda yer almıyor.
Resmi sunumda aktarıldığı kadarıyla firma sanatçıların daha fazla para kazanması için yerleşik ürün ile bilet satışlarının önünü açıyor, sanatçılar için yeni profil özelleştirmeleri sunuyor, podcast tarafında video tarafını mümkün kılıyor, yeni albümler için geri sayım sistemini devreye alıyor ve bunların hepsini sadece müzik uygulaması olmaktan çıkmak için yapıyor. Çevrimiçi müzik pazarının lideri gün geçtikçe bir sosyal medya platformu halini alıyor ve bu firma için mantıklı bir yol olarak görülüyor. Spotify, hepsine ek olarak kuruluşundan bu yana müzik endüstrisine yaptığı ödemelerin 40 milyar dolara yaklaştığını açıklıyor.
Spotify’ın kurucusu ve CEO’su Daniel Ek açılış konuşmasında “Stream On, Spotify’ı hayata geçirmeye devam ederken izlediğimiz yolları anlatmaya ve kariyerinin her aşamasındaki içerik üreticilere onlarla iş fırsatları konusunda açık olduğumuzu bilmelerini sağlamaya odaklanıyor. Spotify olarak odağımızda ise içerik üreticilerin kariyerlerini kurabileceği, geliştirip büyütebileceği ve dünyanın da onların yaratıcılıklarından ilham alabileceği bir ‘yuva’ inşa etmek var.” dedi ve sözlerini sürdürdü: “Neredeyse 17 yıldır yaptığımız şey de tam olarak bu: İçerik üreticilerin ihtiyaçlarını daha iyi karşılamak ve başarıya giden yeni yollar çizmelerine yardımcı olmak için bu yuvayı inşa etmek, iyileştirmek ve yeniden tasarlamak. Geleceğe baktığımızda ise, onlara her zamankinden daha fazla yaratıcılık, keşif ve kişiselleştirme imkânı sağlamak için en iyi kaynakları, desteği ve etkileşimi sunarak bu tutkumuzu yeni dikey alanlarda daha da fazla içerik üreticisine ulaşacak şekilde genişletmekten heyecan duyuyoruz.” dedi.
Spotify daha önce de çok ses getiren DJ özelliğiyle gündeme gelmişti. Tüm detaylarına burada yer verdiğimiz yeni Spotify özelliği DJ, bugün duyurulan tasarımın merkezinde de yer alıyor ve yapay zekâ merkezli bir altyapı üzerine kuruluyor. Tanıtım videosu burada yer alan DJ, firma tarafından “Spotify’da müzik dinlemenin ve sevdiğiniz sanatçılarla daha derin bir bağ kurmanın yepyeni bir yolu” olarak tanıtılıyor. ChatGPT’nin arkasındaki OpenAI ile ortaklaşa geliştirilen DJ, firmaya göre sizi ve müzik zevkinizi iyi tanıyan kişiselleştirilmiş bir yapay zekâ ve sizin için gerçekten hoşunuza gidebilecek müzikler seçebiliyor.