Squid Game etkisi kendisini fazlasıyla hissettirdi. Popüler içerik servisi Netflix, çeyrek beklentilerini aşmayı başardı. İşte detaylar;
Tanıtım videosunu aşağıda izleyebileceğiniz Squid Game, biliyorsunuz son haftalarda gündemde düşmüyor. Geçtiğimiz günlerde 111 milyon hayrana ulaşan dizinin, bugüne kadar en çok izlenen yeni Netflix dizisi olduğu duyurulmuştu.
Hwang Dong-Hyuk‘un tam 10 yıllık bekleyişinin ardından yayına giren ve gerçekten devasa bir patlama yapan dizi, ileride bir oyun haline gelebilir haberleriyle de ses getirmişti.
En son 87 milyon kişi tarafından izlendiği (Toplamda 32 gün için 142 milyon farklı kişiye ulaşıldı) açıklanan popüler dizi, söylendiği kadarıyla firmaya 21,4 milyon dolarlık bir maliyet çıkardı. Bunun geri dönüşü ise bazı hesaplamalara göre firma için tam 900 milyon dolar olacak.
İşte tüm bu Squid Game patlamasının ortasında firma yılın üçüncü çeyrek sonuçlarını açıkladı. Sputnik’te yer alan habere göre firmanın son çeyrek geliri geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 16 artışla 7,5 milyar dolara ulaştı. Firmanın geliri geçen yılın aynı döneminde 6,4 milyar dolar düzeyindeydi.
Şirketin net kârı ise üçüncü çeyrekte geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 83 artışla 1,5 milyar dolara yükseldi. Netflix’in geçen yılın üçüncü çeyreğindeki net kârı 790 milyon dolar olmuştu.
Squid Game’in en büyük etkisi abone tarafında oldu. Şirketin abone sayısı yılın üçüncü çeyreğinde 4,4 milyon artarak beklentileri geride bıraktı. Bu dönemde Netflix’in abone sayısının 3,8 milyon artması bekleniyordu.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Netflix, Squid Game ile beklentileri aşan bir performans elde etti
Squid Game için firma kendisi şunları aktarıyor: “Para sıkıntısı çeken yüzlerce oyuncu, çocuk oyunlarında yarışmaları için aldıkları tuhaf daveti kabul eder. İçeride onları cazip bir ödül ve ölüm riski beklemektedir. Ölüm kalım oyunu başlıyor. Acaba hayatta kalıp 45,6 milyar won’luk ödülü kazanan kim olacak?”