Netflix, Squid Game isimli yeni içeriğiyle ses getirmeye devam ediyor. Firma popüler diziden inanılmaz bir gelir elde edebilir.
Tanıtım videosunu yukarıda izleyebileceğiniz Squid Game, bir türlü gündemden düşmüyor. Geçtiğimiz günlerde hatırlarsınız 111 milyon hayrana ulaşan dizinin bugüne kadar en çok izlenen yeni Netflix dizisi olduğu duyurulmuştu.
Hwang Dong-Hyuk‘un tam 10 yıllık bekleyişinin ardından yayına giren ve gerçekten devasa bir patlama yapan dizi, ileride bir oyun haline gelebilir haberleriyle de ses getirmişti.
Bugün başında sonuna kadar 87 milyon kişi tarafından izlendiği (Toplamda 32 gün için 132 milyon farklı kişiye ulaşıldı) açıklanan popüler dizi, söylendiği kadarıyla firmaya 21,4 milyon dolarlık bir maliyet çıkarmış. İşte bunun geri dönüşü bazı hesaplamalara göre firma için tam 900 milyon dolar olabilir.
Netflix içeriklerini elbette donanım ürünü üreten bir firma gibi satmıyor. Bu yukarıdaki rakam başta abone sayısı olmak üzere birçok farklı kalem göz önüne alınarak hesaplanıyor. Örneğin dizinin popülerliği ile ciddi şekilde abone kazanan şirket, aynı zamanda dizinin adı üzerinden başka gelirler de elde ediyor.
Lisanslamalar ile bazı dış kaynaklı ürün satışları yapılabiliyor. Aynı zamanda dizinin platformda tuttuğu abone sayısı da göz önüne alınıyor.
Bu arada Netflix henüz Squid Game için ikinci sezon duyurusu yapmadı. Ancak elde edilen popülerlik ve dizinin sonundaki hikâye, ikinci sezon için kapıyı açık tutuyor. Hatta bu konudaki ilk görüşmelerin başladığı belirtiliyor. Bu kesin değil ancak dizi için yüzde 90 ihtimalle ikinci sezon yolda bulunuyor.
Squid Game için firma kendisi şunları aktarıyor: “Para sıkıntısı çeken yüzlerce oyuncu, çocuk oyunlarında yarışmaları için aldıkları tuhaf daveti kabul eder. İçeride onları cazip bir ödül ve ölüm riski beklemektedir. Ölüm kalım oyunu başlıyor. Acaba hayatta kalıp 45,6 milyar won’luk ödülü kazanan kim olacak?”