Geçtiğimiz yıl iflasın eşiğinden dönen Güney Koreli SsangYong, yeni ana hissedar olan KG Group kararıyla önemli bir dönüşüme geçiyor.
Geride bıraktığımız son birkaç yıl, Güney Koreli üretici SsangYong için pek de olumlu gelişmelere sahne olmadı. İçerisinde bulunduğu ekonomik buhranı aşmada zorlanan marka, bir dönem iflasın eşiğinden dönmüştü. 2022 içerisinde tekrar hayata döndürülmek için yeni bir alıcı arayan şirket, yine ülkesinin önemli isimlerinden biri olan KG Group’a satıldı. Kimlik olarak daha modern ve mobilite odaklı çalışmalarıyla öne çıkan KG’nin bu satın alma hamlesi marka için radikal bir dönüşümü beraberinde getirecek. 2022’nin son günlerinde Güney Kore’deki otomotiv geleceğini değerlendirmek için basın mensuplarıyla bir araya gelen KG Group Başkanı Kwak Jea-sun, yeni dönemde SsangYong markasında isim değişikliğine gideceklerini açıkladı.
Etkinlik kapsamında çalışmalarla ilgili önemli açıklamalarda bulunan KG Group Başkanı Kwak Jea-sun; “Şu andan itibaren SsangYong rozetli modellerin artık KG markası altında kullanıcılarla buluşması üzerine karar aldığımızı paylaşmaktan mutluluk duyuyorum. Bu isim değişikliği SsangYong’un bu zamana kadar oluşturduğu otomobil üreticisi kimliğinde hiçbir fark yaratmayacak. Biz bu macerayı aynı şartlarda sürdürmeye devam edeceğiz. SsangYong ismi başarılı olduğu kadar bazı kesimler için pek de iyi olmayan bir imaja sahip. İsim değişikliğine gitme kararı elbette bizim için de hiç kolay olmadı. Bundan sonrası süreçte kullanılacak olan KG Mobility markasıyla, sadece bir otomobil üreticisi olmanın dışına çıkma imajı ve vizyonunu da ortaya koymak istiyoruz.” ifadelerine yer verdi.