Geçtiğimiz yılın haziran ayında tanıtımı gerçekleştirilen SsangYong Torres için satış süreci büyük oranda netleşmiş durumda.
Son yıllarda yaşadığı finansal sıkıntılarla sık sık gündeme gelen Güney Koreli üretici SsangYong için bu sancılı sürecin sonu sürpriz bir adımla yeni döneme geçişle sonuçlanma yolunda. Kendisi gibi Güney Koreli olan KG Group bünyesine dahil olan markanın, yeni yılın ilk günlerinde gerçekleştirilerek duyuruyla birlikte adında değişikliğe gidileceği pek çok kişi gibi bizi de şaşırtmıştı. Yeni yapılanma süreci devam ederken, bir süredir geleceği merak edilen SsangYong Torres içinse süreç devam ediyor. 2023 içerisinde Türkiye satışlarının başlaması beklenen model konusunda görüştüğümüz marka kaynakları, takvim konusunda ilk bilgileri paylaştı. Bu noktada eğer bir değişiklik olmaz ise ailenin en yeni modeli Torres’i Haziran-Temmuz döneminde Türkiye listelerinde göreceğiz.
Korando ile Rexton arasında konumlandırdığı Torres, tasarım çizgileriyle bu modellerden tamamen ayrışıyor. Ön bölümünde köşeli bir ızgara formuyla bizi karşılayan aracın tampon eklentileri ve diğer gövde panelleri de eski dönemin yüksek kapasiteli arazi SUV modellerini akıllara getiriyor. 20 inçe kadar yükselebilen jantlarıyla bu köşeli tasarım çizgileri daha kaslı hissettirilen model için premium segmentteki imza isimleri akıllara getirdiğini de belirtmeden edemiyoruz. Torres’in kokpitinde ise 12,3 inçlik multimedya ekran, 8 inçlik ebatla gelen dijital klima ekranı ve dijital sürücü paneliyle yine üst segmentlere vurgu yapan bir yaşam alanı bizi karşılıyor. Dört kollu olarak tasarlanan direksiyon ise nispeten biraz daha radikal bir element olarak nitelendirilebilir.
Aracın motor tarafında Korando ile benzer üniteleri paylaşması bekleniyor. 1,5 litrelik benzinli motorun bu kapsamda 170 beygir güç ve 280 Nm torkla konumlanması söz konusu. 6 kademeli otomatik şanzımanla kombin edilen bu motorla birlikte 4×4 altyapı seçeneği de tercih edilebilir olacak. Torres’in elektrikli versiyonunda da referans yine Korando. Elektrikli Korando’ya baktığımızda tek elektrik motoruyla 190 beygirlik bir güç, 61.5 kWh kapasiteli bir batarya ve şehir içerisinde 430 kilometreyi bulan menzil (karma olarak 340 kilometre) değerlerinin sunulduğu bir kombinasyon öne çıkıyor. Bu rakamların Torres tarafında olası altyapı revizyonlarıyla nasıl yansıyacağı da merak konusu.
İlgili video