Dikkat çeken tasarımının yanında tam elektrikli versiyonuyla yeni bir pazar potansiyeli taşıyan SsangYong Torres, Güney Koreli üreticinin yeni döneminden ipuçları taşıyor.
Son dönemlerde daha çok ekonomik çerçevede yaşadığı sıkıntılarla gündeme gelen SsangYong, otomotiv dünyasının içerisinde bulunduğu dönüşümün beraberinde getirdiği fırsatları değerlendirerek tekrar yükselişe geçmek istiyor. Bu kapsamda adım adım ürün gamında yenilenmeye gitmeye hazırlanan Güney Koreli üreticinin ilk hamlesiyle nihayet tanışma vakti geldi. Bir süredir render görselleri üzerinden mesajları verilen yeni SUV modeli Torres’i resmi olarak duyuran SsangYong, geniş kapsamlı motor seçenekleriyle her türden kullanıcıyı yakalamak istiyor. Tasarımıyla geleneksel ve modern yapıyı bir araya getirme iddiası taşıyan SsangYong Torres, içten yanmalının yanında 2023 yılında tam elektrikli olarak Avrupa pazarında tercih edilebilecek. “Powered by Toughness” felsefesi üzerine tasarlananan ilk isim olması sebebiyle de kendisinden sonra gelecekler için de referans niteliği taşıyacak.
SsangYong Torres için paylaşılan ilk detaylar
Segment olarak bakıldığında markanın Korando ile Rexton arasında konumlandırdığı Torres, tasarım çizgileriyle bu modellerden tamamen ayrışıyor. Ön bölümünde köşeli bir ızgara formuyla bizi karşılayan aracın tampon eklentileri ve diğer gövde panelleri de eski dönemin yüksek kapasiteli arazi SUV modellerini akıllara getiriyor. 20 inçe kadar yükselebilen jantlarıyla bu köşeli tasarım çizgileri daha kaslı hissettirilen model için premium segmentteki imza isimleri akıllara getirdiğini de belirtmeden edemiyoruz. Torres’in kokpitinde ise 12,3 inçlik multimedya ekran, 8 inçlik ebatla gelen dijital klima ekranı ve dijital sürücü paneliyle yine üst segmentlere vurgu yapan bir yaşam alanı bizi karşılıyor. Dört kollu olarak tasarlanan direksiyon ise nispeten biraz daha radikal bir element olarak nitelendirilebilir.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Aracın motor tarafında Korando ile benzer üniteleri paylaşması bekleniyor. 1,5 litrelik benzinli motorun bu kapsamda 170 beygir güç ve 280 Nm torkla konumlanması söz konusu. 6 kademeli otomatik şanzımanla kombin edilen bu motorla birlikte 4×4 altyapı seçeneği de tercih edilebilir olacak. Torres’in kısa süre içerisinde lanse edilecek elektrikli versiyonunda da referans yine Korando. Elektrikli Korando’ya baktığımızda tek elektrik motoruyla 190 beygirlik bir güç, 61.5 kWh kapasiteli bir batarya ve şehir içerisinde 430 kilometreyi bulan menzil (karma olarak 340 kilometre) değerlerinin sunulduğu bir kombinasyon öne çıkıyor. Bu rakamların Torres tarafında olası altyapı revizyonlarıyla nasıl yansıyacağı da merak konusu.
Standart olarak 703 litrelik bagaj hacmi sunan modelde koltukların yatırılmasıyla 1.662 litreye kadar bir kullanım alanının sunulması da önemli. SsangYong’un güçlü yanlarından birisi olan baz versiyondan itibaren verilen zengin güvenlik ve sürüş destek asistanlarının tamamını Torres’te de göreceğiz. Bu kapsamda pek çok aktif ve pasif asistanlar ek bir ücret ödemeden kullanıcılara sunulacak. Listede; otonom acil frenleme, kör nokta uyarısı, aktif şerit takip asistanı, adaptif hız sabitleyici, otomatik uzun far asistanı, ısıtmalı koltuklar ve ambiyans aydınlatma öne çıkıyor. Resmi rakamsal verileri de kısa süre içerisinde açıklanacak olan SsangYong Torres’in fiyatlarıyla da oldukça rekabetçi olacağını görüyoruz. Araç Güney Kore’de 20.900 dolarlık başlangıç fiyatıyla satışa sunulacak. Üst paketlerde ise rakam 24.000 dolara yaklaşıyor.