Star Wars Battlefront incelemesi

05 Aralık 2015 12:00

STAR WARS’TAN BABAMIZ ÇIKSA YERİZ

Hani olmaz ya, oyunu daha önce duymadıysanız eğer, Star Wars Battlefront multiplayer bir oyun. Bir senaryosu yok. Tercihi bu olan ve tamamen buna göre şekillenmiş bir oyunu tabii ki senaryo eksikliği sebebiyle eleştirmeyeceğiz. Ancak bu hayıflanmamıza da engel değil. Çünkü bu oyuna bir senaryo gerçekten yakışırmış. Yaratılan dünyalar o kadar güzel ki, insan bir de öyküyle desteklense nasıl olurdu acaba diye düşünmeden edemiyor.

Battlefront’un tartışmasız en güçlü yanı duyulara hitap ettiği parçaları. İlginçtir ki, benzer bir cümleyi bu ay Need for Speed için de kullandık ve ikisinin de altında EA’in imzası var. Belli ki EA bu sene mükemmel gözüken ancak içeriği pek de doyurucu olmayan oyunlarla ilerleme kararı almış. Bu “mükemmel gözüken” ifadesini kullanırken hiçbir şekilde mübalağa yapmadığımızdan emin olabilirsiniz. Battlefront, mevcut teknoloji ile yaratılmış en güzel video oyun olabilir rahatlıkla. Işıklandırmalar, partikül efektleri, dokuların gerçekçiliği gibi noktaların tamamında sektöre ders vermiş adeta. Eğer Star Wars evrenine bir hayranlığınız varsa, toprağında gezindiğiniz gezegenlerin hepsi sizin için unutulmaz bir deneyim anlamına gelecek.

Tabii gezegenlerin hepsi deyince birbirinden farklı bir sürü noktaya yolculuk yapacağınızı sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Çünkü oyunda toplamda dört farklı gezegen ve 12 harita bulunuyor. Daha fazlası? Elbette parayla satın alabileceğiniz eklenti paketleri ile gelecek. Neyse ki yapımcı ekipten bu yazıyı yayına hazırladığımız günlerde bir güncelleme geldi. Yetersiz içerik ve fazlasının parayla satılması durumu öyle bir tepki çekti ki geri adım atmak zorunda kaldılar. Son yapılan açıklamaya göre bazı harita ve ekstra içerikler ilerleyen günlerde oyunculara ücretsiz sunulacak.
EKMEK VAR AMA KÖFTE YOK

Peki bu oyuna karşı oluşan olumsuz bakış açısını gidermek için yeterli mi? Pek değil. Zira halihazırda “full price” denilen ve yüksek bütçeli oyunların tamamı için geçerli olan bir fiyatla satılan Star Wars Battlefront, bu kategorideki oyunların hemen hemen tamamından daha küçük bir içerik barındırıyor. Eğer yeterli içerik sunulmuş olsaydı ve bunun “daha fazlası” parayla satılsaydı kimse bu kadar yaygara koparmazdı. Sorunun ta kendisi, sağlanması gereken “full price” içeriğin eklenti paketlerine bölüştürülmüş olması. Siz bunun bir kısmını son dakika kararı ile ücretsiz içeriğe dönüştürdüğünüzde durum kabul edilebilir olmuyor.

Şu an gidip Battlefront’u satın aldığınızda 10 saatin sonunda sıkılıp kenara bırakabileceğiniz bir oyuna sahip olacaksınız. Zira söz konusu eksiklik sadece haritalarla sınırlı değil. Karakterler, oyun modları ve yapabilecekleriniz de dahil oyuna yönelik her konu kenarlarından kırpılmış durumda. Bu soruyu aynı ay içinde ikinci kez sormak zorunda hissediyoruz kendimizi; EA bu bakış açısını ne zaman değiştirecek acaba?

Sayfa: 1 2 3 4 5 6

Paylaş