MACERA KALDIĞI YERDEN… NESLİ TÜKENMEYE YÜZ TUTAN GERÇEK ZAMANLI STRATEJİ TÜRÜNÜN EN ÖNEMLİ MARKASININ İKİNCİ OYUNUNUN YENİ BÖLÜMÜ RAFLARDA. BİR ÜÇLEME OLARAK TASARLANAN STARCRAFT II'NİN İKİNCİ BÖLÜMÜ SARAH KERRIGAN'I BAŞROLE KOYUYOR 1998 yılında çıktığında oyun dünyasında yer yerinden oynamıştı. İlk Starcraft, özellikle o dönemde çok popüler olan gerçek zamanlı strateji türünde bir devrim yapmıştı. Üçü birbirinden tamamen farklı olan ırklar ve bu ırklar arasında yakalanan denge, daha önce hiçbir oyunda olmadığı kadar iyiydi. Tüm bunların ötesinde oyunun romanlara taş çıkaran sıkı bir bilim kurgu öyküsü vardı. Blizzard yıllar önce çıkarttığı oyuna desteğini hiçbir zaman çekmedi. Yıllar içinde ilk Starcraft elektronik sporların en önemli odak noktası oldu. Hatta G. Kore’nin milli sporu haline geldi. Oyuncular yeni bir Starcraft oyunu için tam 12 yıl beklediler. Starcraft II bir üçleme olarak duyuruldu ve ilk bölüm Wings of Liberty, 2010 yılında piyasaya çıktı. İlk oyunun sonunda Sarah Kerrigan’ı Zerg’ün elinden kurtaran Jim Raynor ile kalakalmıştık. Şimdi hikaye kaldığı yerden devam ediyor. Hatırlayacak olursanız ilk oyunda asi bir devrimci olan Arcturus Mengsk’e yardım edip hükümeti devirmesine yardım ettikten sonra Mengsk son derece totaliter ve baskıcı bir yönetim anlayışı benimseyip kendini büyük hükümdar ilan etmişti. Aynı Mengsk, Sarah Kerrigan’ı kendi adına savaşırken Zerglerin ortasında ölüme terk etmişti. Bu bölümde Sarah Kerrigan tekrar Swarm’un kontrolünü ele geçirmeye çalışacak ve Arturus Mengsk’ten intikamını almayı deneyecek. İNTİKAM ARAYIŞI Gerçek zamanlı strateji türü yavaş yavaş popülerliğini kaybediyor. Ancak Starcraft 2 tüm bu yeni çıkan oyunların içinde parıldıyor. Oyunun temel dinamikleri daha önce gerçek zamanlı strateji oynamış oyuncuların hemen alışkanlık gösterebileceği kadar tanıdık. Topladığınız kaynakları en verimli şekilde kullanıp bunları üssünüzü geliştirmek, yeni birimler yaratmak ve hazırdaki birimlerinizi geliştirmek için harcıyorsunuz. Eğer bu türle yeni tanışacaksanız mutlak suretle Wings of Liberty’yi de edinmenizi tavsiye ederiz. Hem senaryonun takibi açısından, hem de oyuna alışkanlık kazanmak için yararlı olacaktır. (Elbette ki asıl tavsiyemiz henüz denemediyseniz, orijinal Starcraft’ten başlamanız olacak.) Wings of Liberty’nin sonunda Raynor’un ellerinde bıraktığımız Kerrigan ile ezeli düşmanı Arcturus Mengsk’ten intikam almaya çalışacağız. Bunu yaparken elimizin altında devasa bir Zerg ordusu bulunacak. Wings of Liberty’de tadına vardığımız Terran ırkından sonra, bu kez Zerg ırkıyla birlikte galaktik hükümdarlığımızı kurmayı deniyoruz. Zerg ırkı Terranların aksine teknolojik değil, biyolojik gelişime ağırlık veriyor. Yeni birimlerinizin hemen hepsi yumurtadan çıkıyor, gelişmelerin neredeyse tümü de evrim sonucu gerçekleşiyor. Temelde kullanılan kaynaklar aynı olsa da, birimler ve binalar Terran ırkından çok farklı. Zerg ırkının temel stratejisi yer birimlerinin fazlalığı. Yani birimleri üretirken nitelikten çok niceliğe önem verirseniz iyi sonuçlar alabiliyorsunuz. Örneğin, temel saldırı birimlerinizden yüksek sayıda üretirseniz, karşı tarafın bir üst seviye birimlerine karşı iyi sonuçlar elde edebilirsiniz. Zerg ordusunun çoğu temel biriminin manevra kabiliyeti de oldukça yüksek. Yerin altına saklanabiliyorlar, haritanın içinde çok hızlı hareket edip düşmanı gafil avlayabiliyorlar. Oyunu iyi oynayabilmek için oynadığınız ırkın özelliklerini çok iyi kurgulamanız gerekiyor. Zerg birimlerinin hava güçleri (Terran birlikleri kadar olmasa da) oldukça etkili. Fakat Zerg’ün ruhunda saldırmak var ve savunma özellikleri biraz kısıtlı. Bu oyunla birlikte gelen iki yeni birim, Zerg ırkının bu açıklarını biraz olsun kapatıyor: Swarm Host ve Viper adlı bu iki yeni birim Zerg ordusuna adeta can vermiş. Swarm Host, özellikle düşmanınızın ağır manevralı birimlerine karşı son derece iyi sonuçlar veriyor. Hem kendini kamufle edebiliyor, hem de ürettiği Zerglingler ile sürekli olarak hedef şaşırtıyor. Viper ise direkt olarak saldırı yeteneğine sahip olmasa da sahip olduğu iki özellik ile vazgeçilmez hale geliyor. Ağır saldırı halinde olan birimleri kaçırarak birim maliyetlerinizi düşürmesi bir yana, özellikle ağır zırhlı düşman birimlerine attığı sis bulutuyla görüşlerini sıfıra indiriyor. Zerg birimleri bu iki yeni katılımla daha da güçlü bir hale geliyor. Starcraft II: Heart of the Swarm ► GİRİŞ ► KARANLIK KORİDORLAR ► DETAYLAR ► PUANLAMA KARANLIK KORİDORLAR Starcraft, her Blizzard oyununda olduğu gibi özellikle hikayesiyle ön plana çıkmıştır, oynayanlar bilir. Blizzard her zaman için hikaye anlatımı konusunda son derece yetenekli bir firma olmuştur. Gerek Warcraft olsun, gerekse de World of Warcraft, özellikle CGI konusunda Blizzard’ın eline su dökebilen olmamıştır. Starcraft II üçlemesi de buna bir istisna değil. Ancak ne yapıp etmişler, Wings of Liberty’nin üzerine çıkmayı başarmışlar. Raynor ve Kerrigan arasındaki romantik ilişki birçok eleştirmen tarafından “pembe dizi” yakıştırmasıyla eleştirilere maruz kalmış olsa da senaryo akışı bizim çok hoşumuza gitti doğrusu. Özellikle ilk oyundan beri Mengsk’e uyuz olan kişilerin bu oyunda çok çok mutlu olacağına eminiz. Kerrigan’ın intikamını alması için oyun boyunca bir yandan da rol yapma öğelerine başvuruyorsunuz. Ana görevlerin dışında her biri birbirinden zevkli olan Evrim Görevlerini yaparsanız, dilediğiniz gibi seçebileceğiniz güçlendirmelerle tamamen kendinize özgü bir orduya sahip olabilirsiniz. Bu güçlendirmeler içinde yükseğe zıplayabilen Zerglinglerden tutun, uzak mesafeye saldırabilen Hydralisklere kadar tonla güçlendirme bulunuyor. Bu güçlendirmeleri uygulayarak her bir görev sonunda çok daha güçlenmiş birimlere sahip olabiliyorsunuz. Kerrigan ve durdurulamaz Zerg ordusuna komuta etmek gerçekten çok çok keyifli olmuş. Görev yapıları konusuna değinmeyi gereksiz buluyoruz; zira Blizzard’ı biraz olsun tanıyorsanız, her bir görev için ne kadar özenli çalıştıklarını tahmin edebilirsiniz. ELEKTRONİK SPORLAR Starcraft’ın asıl öne çıktığı alan multiplayer ve elektronik sporlar. Blizzard zaten bu konuda çıta belirleyen bir firma olduğu için keyifli saatler geçireceğinize dair şüphe duymanıza hiç gerek yok. Heart of the Swarm ile gelen yeni eşleştirme sistemi de sizi seviyenize göre rakiplerle eşleştiriyor. Oyunu online rakiplere karşı oynamak için çok iyi bir oyuncu olmanıza gerek yok. Gerçek rakiplere karşı oyundan keyif alabilmek için oyunun sizi eğitmesine izin verebilirsiniz. Eğer ana senaryo görevlerini bile oynamadan online olaya girmek gibi bir niyetiniz varsa ve çaylak bir oyuncuysanız, ona da tamam. Blizzard sizi de düşünerek öğrenme eğrinizi kısaltacak hoş eğitim görevleri serpiştirmiş. Kısacası Heart of Swarm hem yeni hem de tecrübeli oyuncuları kucaklayacak şekilde kurgulanmış. GERÇEK ZAMANLI KEYİF Heart of Swarm, PC oyunculuğunun gözbebeklerinden biri ve her yanı hoş detaylarla dolu klasik bir yapım. Eskinin gerçek zamanlı strateji türünün altın devri geçmiş olabilir ancak Starcraft bu zamanlarda bile ışıl ışıl parlıyor. Zaten eski bir strateji ve Starcraft hayranıysanız çoktan oyunun başına oturmuşsunuzdur ancak Starcraft ile yeni tanışacaksanız mutlak suretle önceki oyunları oynamanızı tavsiye ediyoruz. Bu sayede oyundan alacağınız keyif çok daha fazla olacak ve oyunun muhteşem senaryosunun tadını çok daha bilinçli bir şekilde çıkarabileceksiniz. Starcraft II: Heart of the Swarm ► GİRİŞ ► KARANLIK KORİDORLAR ► DETAYLAR ► PUANLAMA Oyunda harita özelliklerini görebilmek çok önemli… Haritaların yüksek kısımları çoğu zaman size büyük avantaj sağlıyor. Zergler yaşamak için bir çeşit sıvı salgılıyorlar. Eğer üssünüzün yayılmasını istiyorsanız, mutlaka bu sıvının olduğu yerlere büyümek zorundasınız. Oyunda Evolution Pit adı verilen yerde, birimlerinizin hangi özelliklerle güçleneceğini belirleyebiliyorsunuz. Tüm görevlerin kendi içinde çeşitli güzellikleri bulunuyor ancak Blizzard’ın gerçek zamanlı strateji türünü bambaşka bir yere taşıdığına şüphe yok. Starcraft II: Heart of the Swarm ► GİRİŞ ► KARANLIK KORİDORLAR ► DETAYLAR ► PUANLAMA PUANLAMA OYNANABİLİRLİK -10PUAN- GRAFİK -10PUAN- EĞLENCE -10PUAN- SES – MÜZİK -10PUAN- 10 YAPIMCI - DAĞITICI • BLIZZARD • BLIZZARD PLATFORM • PC, Mac Starcraft II: Heart of the Swarm ► GİRİŞ ► KARANLIK KORİDORLAR ► DETAYLAR ► PUANLAMA