Dünyanın en popüler oyun marketi olmaya devam eden Steam, mağaza sayfalarında güncelleme yapıyor.
“Mağaza Sayfalarındaki Yazılı Açıklamalarda Yapılacak Değişiklikler” başlıklı bir blog yazısı paylaşan Steam, yeni adımlar kapsamında ilk olarak şunları paylaştı: “Mağaza sayfalarımızın temel amacı, geliştiricilerin oyunları hakkında bilgiler sağlayarak oyuncuların bilinçli satın alma kararları vermelerine yardımcı olmasıdır. Son zamanlarda bu deneyimi biraz zorlaştıran bir eğilimi fark ettik. Bu, bazı geliştiricilerin bu alanı, ilgi odağını oyundan uzaklaştıran bilgi veya bağlantılar sunmak için kullanmasından kaynaklanıyor. Oyuncuların oyununuz hakkında bilgi alabilmesini istiyoruz! Bu nedenle hem geliştiriciler hem de oyunculara Steam’de daha olumlu bir deneyim sağlamak amacıyla eylül ayından itibaren yeni kurallar getiriyoruz.” Eylül ayının başından itibaren yeni kurallar getireceğini belirten firma, bu konuda şunları yazdı: “Mağaza sayfanızdaki yazılı açıklamaya nelerin dâhil edilebileceği konusunda yeni kurallar uygulamaya başlayacağız. Yazılı oyun açıklaması bölümünde yapılan değişikliklerin aksamalara neden olabileceğini ve güncellenmesinin zaman alabileceğini biliyoruz. Bu nedenle, yeni kuralları uygulamaya koymadan önce sayfanızın içeriğini bu kurallara uyacak şekilde değiştirebilmeniz için, yaklaşan kural değişikliklerini burada ana hatlarıyla belirtmek istedik.”
“Kurallar dört alanı etkileyecek” diyen Steam şunları da paylaştı:
Bu kurallar aşağıdaki dört bölüm için geçerlidir:
Bu bölümler aşağıdaki yeni kısıtlamalara sahip olacak:
Eylül ayının başında yapacağımız güncellemeyle, bir oyunun yazılı açıklamasında veya diğer metin bölümlerinde bulunan bağlantıları otomatik olarak gizlemeye başlayacağız. Bunlara sayfanızdaki [url] etiketlerindeki tüm içerikler ve diğer tüm bağlantılar dâhildir.”