Özel bir etkinlik kapsamında önemli gelişmeler paylaşan Stellantis, 2021 yılı tablosuyla önümüzdeki sürece daha iddialı giriyor.
Kısa süre önce 2030 ve sonrası için önemli model planlamasını duyuran Stellantis grubu, düzenlediği toplantıda mali sonuçlarına da yer verdi. Fiat-Chrysler ve Peugeot-Citroen gruplarının bir araya gelmesiyle en geniş kollu oluşumlardan birisi haline gelen Stellantis’in marka bazlı yakaladığı büyümeler dikkat çekiyor. 2021 yılı finansal dönemi için rekor sonuçlar yayımlayarak birleşme sinerjilerinin gerçekleşmesini hızlandıran grup, ilk günden itibaren yürütme hızına net biçimde odaklanarak sağlam bir ticari performans inşa etti. Stellantis, 2025 yılına kadar 30 milyar Euro’yu aşan planlanmış yatırımlar ile batarya teknolojisi, malzemeleri ve yazılım geliştirme alanlarında duyurulan güçlü ortaklıklar aracılığıyla yıl içindeki iddialı elektrifikasyon ve yazılım planlarını da açıkladı.
Etkinlik kapsamında sahneye çıkan Stellantis CEO’su Carlos Tavares, “Bugünün rekor sonuçları, Stellantis’in en belirsiz piyasa ortamlarında bile güçlü performans sunmak için iyi bir konumda olduğunu kanıtlıyor. Bölgelerimiz, markalarımız ve fonksiyonlarımızdaki tüm Stellantis çalışanlarına, gücünü çeşitliliğinden alan yeni şirketimizin inşasına katkılarından dolayı içtenlikle teşekkür ediyorum. Bu vesileyle, oldukça zorlu dönemlerle karşı karşıya kaldığımızda, bunların üstesinden gelmek için gösterdiği çaba için yönetim ekibine teşekkür ediyorum. Birlikte, sürdürülebilir bir mobilite teknolojisi şirketi olmak için yarışırken, planlarımızı uygulamaya odaklandık.” şeklinde konuştu.
Stellantis 2021’de Citroën C4, Fiat Pulse, DS 4, Jeep Grand Cherokee, Wagoneer, Maserati MC20, Opel Mokka, Opel Rocks-e ve Peugeot 308’i içeren 10 adedin üzerinde yeni model tanıtımı gerçekleştirdi. Şirket, hidrojen yakıt hücreli orta boy ticariler de dahil olmak üzere, pazardaki 34 düşük emisyonlu araç model portföyünden yararlanarak, düşük emisyonlu araç ticari ivmesini hızlandırdı. Küresel düşük emisyonlu araç satışları yıllık bazda yüzde 160 artarak 388.000 adede ulaştı.
AB30’da batarya elektrikli ticari satışında birinci sırayı elde etti. Stellantis, hem AB30 hem de Güney Amerika pazarlarındaki liderliğiyle küresel ticari araç pazarındaki güçlü konumunu teyit etti. Satılan yaklaşık 1 milyon araçla dünya çapında şimdiye kadarki en yüksek pikap satışına ulaşmış durumda.