reklamı kapat

POPÜLER

Stellantis CEO Carlos Tavares

Stellantis CEO’su, Çinli otomobil markalarının Avrupa’ya açılmasıyla ilgili önemli mesaj verdi

 - Güncelleme: 02 Kasım 2022 20:37

Stellantis CEO’su Carlos Tavares, Çinli otomobil üreticilerinin Avrupa’ya olan ilgi artışını değerlendirdi.

Otomobil dünyasında kaputun altında yaşanan devrimsel değişim trendi son gaz devam ederken, bu süreç özellikle Avrupa pazarına yeni oyuncuları da beraberinde getiriyor. Girişim niteliğindeki isimlerin yanında artık Çin merkezli dev isimlerin de bölgeye olan ilgisini somut adımlarla görmeye başlıyoruz. Şu aşamada NIO’nun ön planda olduğu süreçte önümüzdeki birkaç yıl içerisinde Geely, BYD ve Great Wall Motors’un da daha ciddi adımlarla vites artırması bekleniyor. İngilizlerin köklü markası MG’nin de Çinli SAIC tarafından satın alınması ve Avrupa’da tekrar hayata döndürülmesi de bu anlamda atlanmaması gerekenler arasında. Önümüzdeki yıl içerisinde Chery’nin tekrar Türkiye’ye dönme hamlesiyle bizim de yakından hissedeceğimiz bu ivmelenmeye Stellantis CEO’su Carlos Tavares de değindi. Çin’de Avrupalı üreticilere olan ekstra vergilendirmeyi hatırlatan Tavares mesajlar verdi.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Stellantis CEO’su Carlos Tavares AB’ye çağrıda bulundu

Avrupa Birliği’nin, Çin’de kendilerine uygulanan vergilendirme tarifelerine benzer karşılık vermesi gerektiğini vurgulayan Tavares; “Aslında durum basit. Avrupa Birliği’nden, Avrupalı üreticilerin Çin’de karşı karşıya kaldığı aynı koşulları uygulamasını talep etmeliyiz. Avrupa pazarı Çinli markalara tamamen açık durumda. Planlarının tam olarak ne olduğunu da bilemiyoruz. Pazarda tutunmak için başlangıçta zararına satış yaparak ana akım Avrupalılardan pay kapıp, sonra fiyatlarını yukarıya çekme ihtimalleri de söz konusu. Çinli otomobil markaları yalnızca bizimle aynı kurallar altında rekabet ederlerse Avrupa’da memnuniyetle karşılanabilir.” diyerek Çinli otomobil üreticilerine daha yüksek koşullar koymanın önemine vurgu yaptı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Günümüz şartlarında Çin’de Avrupa’dan ithal edilen modeller için yüzde 25’i bulan ekstra vergiler dikkat çekiyor. Bu değer Avrupa’ya Çin’den gelenlere göre yüzde 10’a yakın bir oranda daha fazla. Çinli markaların elektrik odağında bu yıl toplamda yüzde 5’lik pazar payı yakalaması bekleniyor. Bazı kaynaklara göre bu rakam önümüzdeki üç yıl içerisinde yüzde 20’lere yaklaşabilir. Bu kadar kısa sürede Çinli markaların payındaki artış beklentisinin yüksek olmasının sebebiyse, üretim adetleri, segment ve model çeşitliliğinde Avrupalıların daha yavaş kalması olarak gösteriliyor. Çinlilerin dışında yakın geçmişte General Motors da Avrupa’ya tekrar dönebilme ihtimaline yeşil ışık niteliğinde mesajlar vermişti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İlgili video

Toyota Corolla Cross Türkiye’de