Birden fazla dev otomobil şirketinin çatısında yer alan Stellantis, daha hafif elektrikli otomobiller için kolları sıvamış durumda.
Elektrikli otomobil modelleri ağırlar çünkü alt kısımlarında devasa batarya paketleri taşıyorlar. Bu paketler şu an oldukça ağırlar ancak bunun değiştirilmesi için çalışmalar sürüyor. Elektrikli araçları içten yanmalı modellerin ağırlık seviyesine taşımak isteyen firmalardan birisi de Stellantis. Yeni gelen habere göre şirket bu hedefine ulaşmak için şu an birden fazla batarya teknoloji şirketiyle birlikte çalışarak, süreci mümkün kılacak uygun kimyasalları araştırıyor. Grubun mühendislik patronu Ned Curic, İtalya’nın Torino kentindeki yeni Mirafiori Batarya Teknoloji Merkezi’nin açılışında yaptığı açıklamada, günümüz bataryalarının çok ağır olduğunu ve hafif bataryalar ile verimli hücre paketlemesinin ileriye dönük olarak çok önemli olduğunu söyledi. Daha yüksek menzil değerlerinin elde edilmesi için ağırlığı düşürmek büyük önem arz ediyor, 2023 yılının başlarında Stellantis’in hafif yapılı lityum-sülfür bataryalar geliştiren Kaliforniyalı batarya şirketi Lyten’e yatırım yaptığı aktarılıyor. Fransa Ulusal Bilimsel Araştırma Merkezi (CNRS) ve TotalEnergies’e ait batarya çözümleri şirketi Saft ile birlikte de çalışan Stellantis, maliyeti düşürmek, yer avantajı sağlamak ve menzili artırmak için invertör ile şarj işlevlerini paket modülü içine entegre eden bir batarya üzerinde de çalışıyor. Şirket ayrıca olası bir alternatif olarak sodyum-iyon pilleri de göz ardı etmiyor, bu konuda Çinli batarya devi CATL’ın burada yer verdiğimiz gibi hali hazırda sunduğu bazı gelecek vadeden batarya çözümleri bulunuyor.