Birden fazla dev otomobil üreticisinin çatı şirketi konumunda bulunan Stellantis, elektrikli araçlar için STLA Medium platformunu duyurdu.
Günümüzde birçok dev üretici, kurulan ortaklıklar ve grup yapıları üzerinden ortak otomobil platformları kullanıyor. Bu sayede maliyetleri ciddi oranda düşüren otomobil devleri, bu konuda yeni adımlar atmayı sürdürüyor. Örneğin Stellantis, kısa süre önce elektrikli araçlar için yeni STLA Medium platformunu duyurdu. Avrupa’da yılın sonunda üretime alınacak bu yeni platform, C ve D segmentlerindeki elektrikli otomobiller, crossover’lar ve SUV’ların temelinde yer alacak. Firmalara esnek bir boyutlandırma imkanı tanıyacak platform, önden çekiş ya da dört tekerden çekişli kombinasyonlar sunacak, platform kapsamında sunulan güç 215 beygir (160 kW / 218 PS) ile 382 beygir (285 kW / 387 PS) arasında olacak. 98 kWh’a kadar bataryalara uygun olan STLA Medium platformu için “Standart” ve “Performans” batarya paketleri sunulacak. İlk bilgilere göre standart paket ile 500 km kadar, performans paketiyle ise 700 km kadar karma kullanım menzili elde edilebilecek. Şirket bu platformu merkeze alan araçların 27 dakikada yüzde 20’den yüzde 80’e kadar şarj olabileceğini söylüyor ve bu oldukça iyi görünüyor. STLA Medium üzerine kurulan bazı araçların 100 km başına 14 kWh’den daha az enerji tüketimine sahip olacağını da aktaran Stellantis, STLA Medium platform ile dünya genelindeki fabrikalar aracılığıyla yılda iki milyona yakın araç üretilebileceğini belirtiyor. Platform için hazırlanan tanıtım videosu da hemen aşağıda yer alıyor:
Stellantis öncesinde yeni bir platform ile gündeme gelen isim Alman devi Volkswagen olmuştu. Şu an tamamen elektrikli araçları için aktif olarak kullandığı MEB platformunu 2025 yılında MEB+‘a yükselteceğini belirten Volkswagen, bir sonraki jenerasyon SSP (Scalable Systems Platform) platformunu 2026 yılında hazır edecek. Volkswagen Grubu’nun yeni CEO’su Oliver Blume tarafından yapılan açıklamaya göre bu platform, en üstte ilk söylendiği gibi 1.100 beygir (820 kW/1.115 PS) değil tam 1.700 beygir (1.268 kW/1.724 PS) gücünde elektrikli araçların önünü açacak. Bu platform basit şehir araçlarından 1.700 beygirlik uçuk elektrikli araçlara kadar çok sayıda aracın temelinde olacak, bu esneklik üreticiye büyük tasarruf ve çalışma kolaylığı sağlayacak. İlk olarak 2021’de duyurulan sistem özelinde “SSP mimarisi ölçek ve standardizasyon ihtiyacını farklılaşma ve hız ile dengeleyecek” diyen Oliver Blume, gelecek için gerçekten oldukça iddialı görünüyor.