2024 itibarıyla teknoloji odaklı yeni platformların hazırlığında olan Stellantis, sunacağı yeni hizmetlerle önemli bir gelir elde etmek istiyor.
Teknolojinin otomobil dünyasına entegrasyonuyla birlikte kullanıcı deneyiminde yeni bir dönem bizi bekliyor. Elektrik gücü üzerinden kaputun altında gerçekleşen bu süreç içerisinde markaların sunduğu hizmetler de ihtiyaçlar üzerinden ciddi bir gelir kaynağı olma yolunda. Araç sahipleri için de kullanmak istemediği donanıma para ödememe gibi bir fayda sağlayacak olan dinamklerde, bazı özelliklere ayrlık veya yıllık abonelikler üzerinden erişim sağlanabilecek. FCA ve PSA ortaklığından doğan Stellantis de bu kapsamda yatırımlarına aralıksız devam ediyor. Çatı şirket, müşterilerinin araçlarıyla olan etkileşimini dönüştürmek ve 2030’a kadar yıllık yaklaşık 20 milyar Euro’nun üzerinde gelir elde etmek için bağlantılı araç teknolojileri kapsamında yeni nesil teknoloji platformları hayata geçirmek üzere yazılım stratejisini planlamış durumda.
Hazırlığı yapılan bu dönüşümle; Stellantis’in araçlarını günümüzün özel elektronik altyapılarından müşterilerin dijital yaşamlarıyla bütünleşen açık yazılım tanımlı bir özel platforma taşıması amaçlanıyor. Böylece, araçların üretildikten yıllar sonra bile düzenli güncellemelerle (OTA) yeni, heyecan verici ve güncel kalabilmesi hedefleniyor. Ayrıca müşterilerin de aracına yenilikçi özellikler ve hizmetler ekleyebilmesi, kısacası her açıdan verimliliğin artırılması amaçlanıyor.
Konu ile ilgili açıklamalarda bulunan Stellantis CEO’su Carlos Tavares; “Elektrikliye geçiş ve yazılım stratejilerimiz, kablosuz özellikler ve hizmetlerle ilgili ticari büyümeden yararlanıp, müşterilerimize en iyi kullanıcı deneyimini sunarak, sektöre öncülük eden sürdürülebilir bir ulaşım teknolojisi şirketi olma hedefimizi destekliyoruz. Dört STLA araç platformunda kullanmak üzere 2024’te pazara sunacağımız, yapay zeka destekli üç yeni teknoloji platformuyla, donanım ve yazılım döngülerini ayrıştırarak hız ve çeviklik kazanacağız” ifadelerine yerdi.
Video