3 MAÇLIK HİKAYELER
Neyse ki Challenge ve Trial modları yakında oyuna eklenmiş olacak. O veya bu şekilde oyunda yer almaları önemli olsa da, çıkış gününde var olmamalarının günahını görmezden gelmeye yetmiyor bu durum. Hani hiç olmazsa var olanların üzerine yoğunlaştıklarını görebilmek istiyoruz fakat o da olmuyor. Hikaye modu, oyuncularla adeta dalga geçiyor. Her karakterin hikayesi toplamda iki veya üç dövüş sonunda bitiyor ve tamamı da tek raund ile sonuçlanıyor. Anime tarzı ara sahnelerle anlatılan bu hikaye modunun amacı ne peki? Haziran’da gelecek “tam” hikaye moduna giriş yapmak elbette.
Kısacası oyunu aldıktan sonra görmek istediğinizher şeye “daha sonra” sahip olabileceksiniz,buna hazır olun. Peki bunların hiçbirisi yoksaStreet Fighter V neden çıktı? Başta da dediğimiz gibi, e-spor oyuncuları için. Oyun tam anlamıyla hazır olana dek bu oyuncuların karakterlere alışması, pratik yapması adına önden servis edilmiş bir hali var SF V’in. Bununla bir sorunumuz yok, sadece turnuva oyuncusu olmayan kişileri neyle karşılaşacaklarıyla ilgili uyarmaya çalışıyoruz biz.
BİZ BİTTİ DEMEDEN BİTMEZ
İçerik eksikliğini bir kenara koyduğumuzda ise şimdiye kadar yapılmış en oturaklı Street Fighter karşımızda duruyor. Oyunun dövüş sistemi müthiş optimize edilmiş. Hareketleri yapmak çok daha rahat ve rahat oldukları kadar da güzel görünüyor. Attığınız her yumruğu ve tekmeyi neredeyse hissedebiliyorsunuz.
Tabii dövüş sisteminde yenilikler bununla sınırlı olsaydı herkes isyan ederdi muhtemelen. SF IV’ün Focus sistemi oyundan çıkarılmış ve yerini V-yeteneklerine bırakmış. V-Skills, V-Reversals ve V-Triggers olmak üzere üç farklı kullanımı bulunan bu yetenekler, her karakter için farklı işlevler gösteriyor. Burası önemli çünkü sadece şekli ve menzili değişen saldırılardan bahsetmiyoruz, işlevleri tamamen farklı bu hareketlerin.
Bir karakterde savunma özelliklerini güçlendirirken, başka bir karakterin kombo sayısının artmasına neden oluyorlar mesela. Her birini yapmak çok kolay ancak –klasik olduğu üzere- uzmanlaşmak ciddi sabır ve emek istiyor. Oyunda değişen bir diğer önemli konu da “chip damage” dediğimiz ve savunmada olsanız dahi aldığınız herhangi bir darbede ölmenize neden olan son vuruşun kaldırılmış olması. Yani artık canınız sıfıra dayandığında, koruma yaparken gelen saldırılar (Critical Arts hariç) sizi öldürmüyor. Bitti denilen maçların çevrilmesi için harika bir yol olmuş bu.