Toyota ortaklığından doğan Subaru Solterra, tasarımsal farklılıklarıyla BZ4x’ten ayrılmaya çalışacak.
Elektrikli otomobil macerasında geri kalmak istemeyen Subaru, bu süreçte eski ortağı olan Toyota ile yolları yine kesiştirme hamlesini hayata geçirmişti. GT86 ve BRZ’ye dayanan ortak otomobil dinamiklerinin elektrik gücüne olan yansımasını ilk olarak yaklaşık iki hafta önce Toyota üzerinden görmüştük. BZ4x’in tanıtımıyla Subaru’nun ilk seri üretim elektrikli modeli için referanslar verilirken, bugün itibarıyla madalyonun diğer yüzüyle de tanışma fırsatına erişiyoruz. Resmi tanıtımı gerçekleştirilen Subaru Solterra, dış tasarımındaki karakteristik parçalarıyla BZ4x’den ayrılmaya çalışıyor.
Elektrikli SUV’nin rakamsal bazda pek çok verisi BZ4x il paralellik gösteriyor. e-TNGA platformu üzerine geliştirilen Solterra, buna paralel olarak iki farklı versiyon tipiyle kullanıcılarını bekliyor olacak. Giriş seviyesinde tek elektrik motorlu ve önden çekişli versiyonun fiyat olarak daha erişilebilir seçenek olacağını görüyoruz. Bu senaryoda kullanıcılara 204 PS güç sunulurken, 4×4 sürüş deneyimi sunan bir üst pakette 217 PS güç ve 366 Nm tork değerleri öne çıkıyor. Batarya tarafına geldiğimizde ise 71,4 kWh’lik ünite ile birlikte 530 kilometreyi bulan sürüş menzilinin teknik tabloya yansıdığını görüyoruz. Performanslı sürüş odaklı üst pakette ise menzil değeri ise 460 kilometre dolaylarında. Önümüzdeki günlerde daha fazla detaylarıyla tekrar karşımızda olacak Solterra’nın gösterimi Los Angeles’ta yapılacak.