Subaru’ya ışık tutuyor; Toyota bZ4X seri üretim formuyla karşımızda
Elektrik odağında oluşturulan yeni alt markanın ilk modeli olan Toyota bZ4X, konsept formuna yakın dikkat çekici tasarımıyla asfalta inecek.
Toyota’nın geçtiğimiz nisan ayı içerisinde konsept nitelikler üzerinden gösterimini gerçekleştirdiği elektrikli SUV modeli bZ4X için seri üretime geçiş vakti geldi. Markanın pazardaki rekabeti kaçırmamak adına kısa sürede üretim formuna taşıdığı model, halihazırdaki tüm otomobillerden farklı noktada konumlanan tasarım karakteriyle de dikkat çekiyor. Subaru’nun ilk elektrikli modeli Solterra’ya yansıyacak olan bu karakterle birlikte Toyota kullanıcıları, premium segmentte seyreden Lexus’daki daha premium tasarım karakterine sahip olma imkanını da yakalayacak. Toyota bZ4X, markanın bataryalı elektrikli araçları olan bZ ürün gamının ilk modeli olarak da öne çıkıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Toyota bZ4X teknik özellikleri
Elektrikli ürün gamının ilk modeli olan, bu araçlar için özel olarak geliştirilen e-TNGA platformu üzerine yapılan ilk Toyota olarak da kayıtlara geçiyor. Yeni platform ile birlikte batarya, şasinin ayrılmaz bir parçası olarak tabana entegre ediliyor. Toyota bu sayede sayede alçak ağırlık merkezine, ideal ön/arka ağırlık dağılımına, kusursuz güvenlik, sürüş ve yol tutuş için yüksek gövde rijitliğine sahip olunabildiğinin altını çiziyor.
Modeldeki yeni platform sayesinde uzun bir aks aralığı ve geniş bir kabin yaşam alanı elde ediliyor. Geniş ve konforlu bir SUV olan bZ4X, aynı zamanda dört çeker sürüşü sayesinde her aksta yer alan elektrik motorlarıyla sınıfının öncüsü off-road performansı sunabilecek. Akıcı ve güçlü dış tasarımı aracın elektrikli ve SUV tarzını vurgularken yeni model yelpazesinin “çekiç başlı” ön tasarım şekli güçlü duruşun altını çiziyor. RAV4 ile karşılaştırıldığında bZ4X 85 mm daha alçak, daha kısa ön-arka çıkıntılara sahip ve aks aralığı RAV4’e göre 160 mm daha uzun ölçülere sahip. Aracın genel çevikliği sınıfının öncüsü 5.7 metrelik dönüş yarıçapı ile de kendisini gösteriyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Aracın kabini ise İsveççe bir kelime olan ve “tam yerinde” anlamına gelen “lagom” temasıyla tasarlanmış durumda. Bir oturma odasının konforunu ve ferahlığını yansıtan kabin, panoramik tavan ve yumuşak malzemelerle tamamlanıyor. Alçağa konumlandırılan ince gösterge paneli ise ferahlık hissini artırıyor ve daha iyi bir görüş açısı sağlıyor. 7 inç’lik TFT gösterge paneli ise direksiyon hattının hemen üzerine yerleştirilerek sürücünün minimum göz hareketiyle verileri okumasını sağlıyor. Uzun aks aralığı tüm yolcular için sınıfında dikkat çeken bir diz mesafesi ile gelen model, aynı zamanda yükleme alanında da koltuklar normal konumdayken 452 litrelik bagaj kapasitesi sunabiliyor.
Toyota bZ4X opsiyonel olarak güneş paneliyle alınabilecek
bZ4X, 150 kW elektrik motorundan güç alan önden çekişli versiyonunda 204 PS güç ve 265 Nm tork değerleriyle geliyor. 0-100 km/s hızlanması 8.4 saniye olan bZ4X’in, maksimum hızı 160 km/s olarak açıklandı. Dört çeker sürüşe sahip bZ4X ise 217.5 PS ve 336 Nm tork değerleriyle 0-100 km/s hızlanmasını 7.7 saniyede gerçekleştirebiliyor. Tek pedallı kullanım özelliği ise frenin enerji rejenerasyonunu artırarak sürücüye sadece gaz pedalını kullanarak hızlanma ve yavaşlama imkanı veriyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Batarya tarafında ise Toyota, elektrikli araçlardaki uzmanlığını ortaya koyarak bataryayı 10 yıllık (240 bin kilometre) sürüşün sonrasında dahi orijinal performansın yüzde 90’ını verecek şekilde geliştirdiğini özellikle belirtiyor. 71.4 kWh kapasiteli yüksek yoğunluklu lityum batarya ile gelen bZ4X tek şarjda 450 kilometreden daha fazla yol alabiliyor. Verimli ve etkili ısıtma sistemi sayesinde sıfırın altındaki sıcaklıklarda dahi güvenilirliğini koruyan batarya, 150 kW hızlı şarj sistemiyle birlikte yüzde 80 kapasiteye 30 dakika civarında erişebiliyor. Bununla birlikte bZ4X’in sürüş menzili, opsiyonel güneş paneliyle maksimuma çıkarılabiliyor. Bu paneller, sıfır emisyon ve sıfır maliyetle güneş enerjisinden elektrik üreterek aracın bataryasını dolduruyor. Toyota güneş panellerinin yıllık olarak 1800 km sürüş menzili sağlayacak şekilde enerji depolayabileceğini tahmin ediyor. Güneş panelleri sürüş sırasında veya park halindeyken enerji depolayabiliyor.
Video
https://www.youtube.com/watch?v=d9qp2eoOWCk&t=14s