Elektrik odağında oluşturulan yeni alt markanın ilk modeli olan Toyota bZ4X, konsept formuna yakın dikkat çekici tasarımıyla asfalta inecek.
Toyota’nın geçtiğimiz nisan ayı içerisinde konsept nitelikler üzerinden gösterimini gerçekleştirdiği elektrikli SUV modeli bZ4X için seri üretime geçiş vakti geldi. Markanın pazardaki rekabeti kaçırmamak adına kısa sürede üretim formuna taşıdığı model, halihazırdaki tüm otomobillerden farklı noktada konumlanan tasarım karakteriyle de dikkat çekiyor. Subaru’nun ilk elektrikli modeli Solterra’ya yansıyacak olan bu karakterle birlikte Toyota kullanıcıları, premium segmentte seyreden Lexus’daki daha premium tasarım karakterine sahip olma imkanını da yakalayacak. Toyota bZ4X, markanın bataryalı elektrikli araçları olan bZ ürün gamının ilk modeli olarak da öne çıkıyor.
Elektrikli ürün gamının ilk modeli olan, bu araçlar için özel olarak geliştirilen e-TNGA platformu üzerine yapılan ilk Toyota olarak da kayıtlara geçiyor. Yeni platform ile birlikte batarya, şasinin ayrılmaz bir parçası olarak tabana entegre ediliyor. Toyota bu sayede sayede alçak ağırlık merkezine, ideal ön/arka ağırlık dağılımına, kusursuz güvenlik, sürüş ve yol tutuş için yüksek gövde rijitliğine sahip olunabildiğinin altını çiziyor.
Modeldeki yeni platform sayesinde uzun bir aks aralığı ve geniş bir kabin yaşam alanı elde ediliyor. Geniş ve konforlu bir SUV olan bZ4X, aynı zamanda dört çeker sürüşü sayesinde her aksta yer alan elektrik motorlarıyla sınıfının öncüsü off-road performansı sunabilecek. Akıcı ve güçlü dış tasarımı aracın elektrikli ve SUV tarzını vurgularken yeni model yelpazesinin “çekiç başlı” ön tasarım şekli güçlü duruşun altını çiziyor. RAV4 ile karşılaştırıldığında bZ4X 85 mm daha alçak, daha kısa ön-arka çıkıntılara sahip ve aks aralığı RAV4’e göre 160 mm daha uzun ölçülere sahip. Aracın genel çevikliği sınıfının öncüsü 5.7 metrelik dönüş yarıçapı ile de kendisini gösteriyor.
bZ4X, 150 kW elektrik motorundan güç alan önden çekişli versiyonunda 204 PS güç ve 265 Nm tork değerleriyle geliyor. 0-100 km/s hızlanması 8.4 saniye olan bZ4X’in, maksimum hızı 160 km/s olarak açıklandı. Dört çeker sürüşe sahip bZ4X ise 217.5 PS ve 336 Nm tork değerleriyle 0-100 km/s hızlanmasını 7.7 saniyede gerçekleştirebiliyor. Tek pedallı kullanım özelliği ise frenin enerji rejenerasyonunu artırarak sürücüye sadece gaz pedalını kullanarak hızlanma ve yavaşlama imkanı veriyor.
Video