Super Bowl, yine reklamları ve devre arası gösterileriyle ilgi çekti

03 Şubat 2014 10:04

Bu yıl 48’inci defa düzenlenen Amerika’nın en büyük spor etkinliği Super Bowl 2014, yine maçtan çok devre arası şovları ve dev şirketlerin kıyasıya reklam rekabeti ile konuşuldu. Türkiye saatiyle sabaha karşı gerçekleşen organizasyonda, Amerikan Futbol Konferansı (AFC) şampiyonu Denver Broncos ile Ulusal Futbol Konferansı (NFC) şampiyonu Seattle Seahawks karşı karşıya geldi.

Karşılaşma sonucunda Seahawks, Broncos’u 43-8 mağlup ederek Ulusal Futbol Ligi NFL’in 2013 yılı şampiyonu oldu. New Jersey’de gerçekleştirilen karşılaşmayı yaklaşık 82 bin 500 kişi stadyumda seyrederken dünya genelinde 37 farklı ülkeden 100 milyonu aşkın insan televizyonlardan takip etti. Bu yılki organizasyonun, gerçekleştirildiği bölgenin ekonomisine yaklaşık 500 milyon dolarlık hareket getirdiği tahmin ediliyor.


DEVRE ARASINDA BRUNO MARS VE RED HOT CHILLI PEPPERS
Dev organizasyonun en çok konuşulan ve merak edilen bölümü ise her yıl olduğu gibi devre arası şovları oldu. Özellikle 2004 yılındaki şov sırasında Jannet Jackson ve Justin Timberlake’in beklenmedik finallerinin CBS’e 550 bin dolar ceza kesilmesi ile sonuçlanmasının ardından bu mini konserlere olan ilgi de katlandı. Bu yıl devre arasında Bruno Mars ve Red Hot Chilli Peppers’ın performansı vardı.

30 SANİYELİK REKLAM: 4 MİLYON DOLAR
Devre arasının merakla beklenmesinin bir diğer sebebi ise dev firmaların verdiği birbirinden ilgi çekici reklamları izleyebilmekti. Bu seneki organizasyonun devre arasında 30 saniyelik bir reklam spotuna sahip olabilmek için firmalar tam 4 milyon dolar ödedi. Organizasyona reklam veren teknoloji firmaları arasında Sonos, Microsoft, GoDaddy.com, Beats Music gibi firmalar yer aldı. Özellikle GoDaddy.com, geçtiğimiz yıl verdiği reklamla oldukça dikkat çekmişti. Teknoloji firmalarının Super Bowl’a özel reklamları aşağıda izleyebilirsiniz. Ayrıca dev organizasyondaki diğer tüm reklamlara buradan ulaşabilirsiniz.

SONOS

MICROSOFT

GODADDY

BEATS MUSIC

Paylaş