Sosyal medyanın karakter limitli platformu Twitter, bugün satın aldığı yeni bir şirket ile gündemde yer alıyor. İşte öne çıkan detaylar;
Twitter, ortaya çıktığı kadarıyla Sphere isimli uygulamanın yeni sahibi oldu. 2016 yılında kurulan ve grup sohbete odaklanan Sphere, söylendiği kadarıyla 20 kişilik bir ekibe sahipti ve satın alma sonrasında bu ekibin hepsi Twitter’a geçti.
Twitter’ın Sphere’yi satın almak için ne kadar ödediği bilinmiyor ancak rakamın aşırı yüksek olması beklenmiyor. Twitter’ın Sphere ile amacı ise platformdaki topluluk altyapısın güçlendirmek gibi görünüyor. Bu konuda yakında yeni bilgilerin gelmesi bekleniyor.
Twitter, rakipleri gibi reklamlar olmadan hayatta kalamayacak sosyal medya platformları arasında yer alıyor. Hali hazırda ana akış içerisinde ciddi şekilde reklam gösteren firma, bu konuda kendisine yeni bir yer daha bulmuş durumda.
Yapılan resmî açıklamaya göre yakında tweet cevaplarında da kullanıcıların karşısına reklamlar çıkarılabilir. Şimdiden iOS ve Android tarafında test edilen yeni dönem eğer herkes için aktif edilirse, alt alta sıralanan cevaplar reklamlar ile bölünmüş olacak.
Şimdilik bu yeni dönemin yüzde 100 kesin olarak aktif edilmesi net değil. Şirket yetkilisi Bruce Falck, testler üzerinden bu reklamların analiz edileceğini belirtiyor. Yani sonuçlar istenildiği gibi çıkmazsa süreç rafa kaldırılabilir. Kullanıcılar ise bu yeni yapıyı şimdiden açık olarak hiç sevmediklerini dile getiriyor.