Son zamanlarda scooter’lara olan ilginin farkında olan Segway ve Ninebot, ulaşım aracı Ninebot by Segway KickScooter ES2 ile ulaşım sorununa yepyeni bir çözüm getiriyor. Ulaşım aracının tüm detayları incelememizde Yaklaşık üç yıl önce inceleme fırsatı bulduğumuz Ninebot by Segway miniPRO, tüm ofis olarak büyük bir beğenimizi kazanmıştı. Kompakt yapısı ve eğlenceli sürüş deneyimiyle ilgimizi çeken ürün, piyasadaki hoverboard’lardan daha fazlasını bize sunmuştu. Apple’ın kurucularından Steve Wozniak’ın da favori oyuncaklarından olan Segway, yeni ulaşım aracı Ninebot by Segway KickScooter ES2’yi kısa bir süre önce ofisimize gönderdi, biz de bu ürünü detaylı olarak mercek altına aldık. Segway ulaşım araçlarından aşina olduğumuz kendi kendini dengeleme sisteminin tercih edilmediği model, hem ulaşıma hem de eğlenceye yeni bir boyut getiriyor. Ulaşım aracının tasarımıyla incelememize başlayalım. TASARIM Piyasadaki diğer scooter’larla kıyasladığımızda Kickscooter ES2 modelinin tasarım ve malzeme kalitesi açısından çok başarılı bulduğumuzu belirtmek istiyoruz. Alüminyumdam üretilen gidon hem şık bir görünüm hem de sağlam bir gövde sunuyor. Hem ön hem de arka tarafında LED aydınlatma sisteminin tercih edildiği scooter, bu sayede karanlık ortamlarda güvenli bir deneyim sunuyor. Gece de test ettiğimiz scooter’ın ön LED aydınlatmasının gayet yeterli bir parlaklık sunduğunu söyleyelim. ES2 modelinde hem elektrikli hem de mekanik fren sistemi kullanılıyor. Elektrikli fren, tekerlerin kilitlenmesini önlüyor. Mekanik fren ise güvenli ve kolay frenleme için ergonomik tasarıma sahip. Gazdan elinizi çekip yokuş aşağıya inerken akü şarj edilebiliyor. Bu özelliğin menzile önem veren kullanıcılar için önemli olduğunu belirtelim. ES2’nin ön tarafında yer alan mandal yardımıyla ES2 katlanabiliyor. İlk başta ES2’yi açarken ve kapatırken zorlansak da hızlı bir şekilde açma ve kapama işlemine alıştık. 12,5 kilogram ağırlığında olan scooter’da ekstradan batarya kullanmayı düşünmüyorsanız ES2’yi katlayıp istediğiniz yere götürmek mümkün. Ofisimizden evimize götürürken metroda taşıdığımız scooter bize herhangi bir yük hissetirmedi. Yalnız firmanın bize göndermiş olduğu opsiyonel bataryayla ulaşım aracının ağırlığı 14 kilograma çıkıyor. Opsiyonel batarya kullanıcılara ekstradan hız ve menzil sunsa da taşınabilirliğe önem veren kişiler bu durumu dikkate alması gerekiyor. Arka tarafta 8 inç çapında, ön tarafta ise 7,5 inç çapında lastikler yer alıyor. ES2’de kullanılan lastiklerle ilgili detayları sürüş deneyiminde aktaracağız. IP54 sertifikası sayesinde araç su sıçramalarına karşı da dayanıklı olsa da araçtaki lastikler kuvvetli yağışlar için uygun değil. SÜRÜŞ DENEYİMİ Daha önce incelediğimiz Segway miniPro modelinin sürüş deneyiminden epeyce memnun kalmıştık. MiniPro modelinde 1.600 watt gücünde bir motor yer alırken, ES2’de 300 wattlık bir motor tercih ediliyor. Düz yol, çimen ve engebeli yollarda test ettiğimiz ES2 bizi keyifli bir kullanım deneyimi sundu. Suadiye’den Fenerbahçe’ye sahil yolunda da test ettiğimiz ES2, sunduğu eğlenceli sürüş deneyimiyle kesinlikle ilgimizi çekmeyi başardı. Özellikle yakın yerlerde ulaşım gerçekleştiren birisiyseniz ES2’ye kesinlikle göz atmalısınız. Düz ve engebeli yollarda da bizi sorun çıkarmayan scooter, aracı yokuşlarda, standart modda ve tek bataryayla kullandığımızda ne yazik ki sorun yarattığını belirtmemiz gerekiyor. ES2’de maksimum yokuş açısı 10 derece iken, miniPro’nun 20 derecede dahi yokuş çıkabildiğini ifade edelim. ES2’yi daha dik yokuşlarda kullanmak istiyorsanız ekstra bataryadan kesinlikle satın almalısınız. Bütçeniz ekstra bataryayı satın almaya uygun değilse araçta spor modunu da pek tabii tercih edebilirsiniz. Araç açıkken açma kapama tuşuna iki kez basıldığında cihaz otomatik olarak spor moduna geçiyor. Eğer aracı hem spor modda hem de opsiyonel sunulan bataryayla kullanıldığında saatteki maksimum hızı 30 kilometreye çıkabiliyor. Saatte 30 kilometrelik hız değeri ciddi olduğu için herhangi bir sakatlanma ma adına kask Batarya olmadan ve standart modda kullanıldığında araç, saatte 16 kilometre hıza çıkabiliyor. Süspansiyonlarından da memnun kaldığımız ES2’de maksimum kat edebileceğiniz mesafe ise 25 kilometre. Pek tabii bu süreye aracı çok hızlı kullanmadan ulaşabileceğimizi belirtelim. Opsiyonel bataryayı tercih etmeniz durumunda menzil 45 kilometreye kadar çıkabiliyor. Hem 25 kilometrelik hem de 45 kilometrelik menzil şehir içi kullanımı için gayet yeterli görünüyor. Şimdi gelelim ES2’nin şarj olma süresine. Tamamen boşalan bir batarya opsiyonel pil yokken yaklaşık 3.5 saatte şarj oluyor. Opsiyonel bataryayla birlikte aracın şarj olma süresi ise 5-6 saat civarı. Pek tabii bataryanın şarjı bitmeden de ES2’yi dilediğiniz zaman şarj etmek mümkün. Bataryanın tamamen boşalmasına önem veren birisiyseniz gece yatmadan ES2’yinizi şarj edip bir sonraki gün aracınızla keyifli dakikalar yaşayabilirsiniz. ES2 kimlere hitap ediyor? ES2 eğlenceli sürüş deneyimi, katlanabilir tasarımı ve sunduğu menzille dikkatleri üstüne çekiyor. Türkiye fiyatı 5.999 TL’ye satılan ES2, Segway’den alışık olduğumuz kendinden dengeleyebilen bir sisteme sahip olmasa da kolay bir kullanım deneyimi vadediyor. Cesaretinizi toplayıp ES2’nin üstüne çıkarsanız ES2 kullanıma hazır hale geliyor. Lafı toparlayacak olursak ES2, 5.999 TL fiyatı sizini için sorun değilse ve yeniliklere ilgi duyan birisiyseniz ES2’i satın alabilirsiniz. DETAYLAR Katlanabilir tasarım Kickscooter ES2, katlanabilir tasarımıyla her yere rahatlıkla taşınabiliyor Uygulama desteği Kullanıcılar hız ve menzil bilgilerini uygulama üzerinden görebiliyor Ek bataryayla 45 kilometre menzil Kickscooter ES2'ye ek bataya satın alındığında menzil iki katına çıkıyor LED aydınlatma Elektrikli scooter LED aydınlatmayla gece koşullarında da kullanmak mümkün Dahili ekran Uygulama haricinde hız bilgisi dahili ekran üzerinden de öğrenilebiliyor Güvenli kullanım Elektrikli scooter'da güvenli kullanım için kask da tercih edebilirsiniz TEKNİK ÖZELLİKLER VE PUANLAMA