Akıllı telefon boyutlarının büyümesiyle çoğu insanın hayatından çıkan tabletler, buna rağmen belirli bir kesimden talep görmeye devam ediyor. Bu yüzde yavaşlaması az da olsa devam tablet pazarı, aşılamayan bir üstünlüğe de ev sahipliği yapıyor.
IDC tarafından açıklanan (Tablo altta) son rakamlara göre tablet pazarının lideri 2017’de de Apple oldu. Uygulama desteği ve donanım özellikleriyle iPad ailesi yine en çok tercih edilen tablet olmayı başarmış görünüyor. 2016’da da en üstte yer alan firma, 2017’yi 43.8 milyon adet iPad sevkiyatı ile kapatmış durumda. Onu 24.9 milyon ünite ile Samsung, 16.7 milyon ünite ile Amazon, 12.5 milyon ünite ile Huawei ve 10.3 milyon ile Lenovo izliyor. Bakıldığı zamanda yüzde 6.5 oranında ufalan pazar, teknoloji devinin tek başına domine ettiği bir alan konumunda. 2017’de Samsung ile Amazon‘u bir araya getirdiğiniz zaman 41.6 milyonluk bir sevkiyat rakamı ortaya çıkıyor. Bu Apple’ın tek başına elde ettiği rakamdan 2.2 milyon daha az tablet satışı anlamına geliyor. Yani başlıkta da dediğimiz gibi tablet pazarında iki dev bir Apple edemiyor.
Bunun arkasında özellikle uygulama desteği yer alıyor. İnsanlar zaten tabletleri artık daha çok çocukları için alıyor. Uygulama tarafında kontrolü sağlam içerikleri ve verilen büyük ekran destekleriyle iPad birçok insanın bir numaralı tercihi arasında yer alıyor. Fiyatları düşen eski modellere verilen sistem desteği de kullanıcıları bu alana itiyor. Şu an bir tablet alacak olsanız siz hangi markayı tercih ederdiniz?