Tamamen elektrikli Volkswagen ID.3 Pro S görücüye çıkarıldı
Tamamen elektrikli Volkswagen ID.3 Pro S görücüye çıkarıldı. Firma yeni modeliyle daha fazla güç sunuyor, tasarım değişmiyor.
Volkswagen ID.3 Pro S, çok sevilmeyen tanıdık tasarımıyla karşımızda yer alıyor. Normalde 201 beygir gücünde standart bir elektrik motoru üzerine kurulan araç, yapılan iyileştirmeler ile Almanya’da standart olarak 229 beygir güç sunuyor, diğer Avrupa ülkelerinde ise 201 beygirden 229 beygire çıkış için ekstra ödeme yapılması gerekiyor. 0’dan 100 km/s hıza 7,1 saniyede çıkabildiği açıklanan ID.3 Pro S, artan verimin etkisiyle 77 kWh batarya paketiyle yaklaşık 559 km menzil getiriyor. Optimum performans için şarj öncesinde bataryasını ısıtabilen model, 175 kW DC şarj desteğine sahip ve böylelikle soğuk havalarda dahi kısa sürede doldurulabiliyor. Merkezinde 12,9-inç boyutunda bir dokunmatik ekrana yer verilen ID.3 Pro S, aynı zamanda direksiyon arkasına da ufak bir dijital gösterge ekranı konumlandırıyor. IDA sesli asistan ve ChatGPT entegrasyonu bulunan elektrikli model, tanıdık direksiyonunda çok sayıda buton barındırıyor. Almanya’da 47 bin euro başlangıç fiyatı olan araç için şu aşamada bir Türkiye beklentisi ise bulunmuyor. Firma elektrikli araçlarını maalesef başından bu yana Türkiye’ye resmi olarak getirmiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Volkswagen, bundan önce Çin pazarında XPeng ile beraber geliştirdiği yeni platformuyla dikkat çekmişti. Şirket geçtiğimiz haftalarda resmi olarak duyurulduğu kadarıyla Çin pazarındaki yerini güçlendirmek ve bu pazardan pay almaya devam edebilmek adına Hefei’deki merkezine tam 2,68 milyar dolarlık bir yatırım yapıyor. Bu merkezde daha önce yapılan 700 milyon dolarlık yatırım ile bir araya gelinen Çinli Xpeng firmasıyla beraber iki farklı otomobilin geliştirileceği aktarılıyor.
Şu aşamada Volkswagen ve Xpeng ortak üretimi ilk aracın 2026 yılında yollara çıkarılması hedefleniyor, şirketin 2030 yılına kadar ülkede tam 30’dan fazla BEV sunmayı planladığı verilen bilgiler arasında yer alıyor. İşte bu temelde firmanın Xpeng ile ortak geliştirdiği E/E mimarisini kullanacağı ve 2026 yılında bu platform ile üretilecek ilk araçların yollara çıkarılmaya başlanacağı bir kez daha dile getiriliyor.
Bu konuda bir açıklama yapan XPeng CEO’su Xiaopeng He, “Bu işbirliği akıllı elektrikli otomobillerimizin hem teknolojik açıdan hem de maliyet açısından rekabetçi olmasını sağlayacak” dedi. Bu arada dev şirket sadece bununla da yetinmiyor, Audi’nin ortaklık kurduğu SAIC’le de çalışmalar planlıyor. Şirket, Audi ve SAIC’le beraber ortak geliştirilen yeni araçlar ve yeni bir elektrikli otomobil platformu da dahil olmak üzere daha fazla iş birliği hedefliyor.