Tarihi an; Lamborghini, ilk hibrit otomobilinin altyapı ve teknik verilerini duyurdu

07 Mart 2023 19:30

60. yaşını kutlayan Lamborghini, kendisi için bir dönüm noktası olan bu tarihi ilk hibrit otomobiliyle taçlandırmaya hazır.

İlk elektrikli otomobilini 2028 yılında piyasaya sunmaya hazırlanan Lamborghini cephesi, endüstrideki diğer tüm devler gibi bunun temelini günümüz dinamiklerinde atmaya başlıyor. Geride bıraktığımız 2022’de Aventador Ultimae üzerinden son safkan V12 motorlu aracını sahiplerine teslim eden Kızgın Boğa için “7 Mart 2023” tarihi bir gün olarak kayıtlara geçecek. Dakikalar önce düzenlenen özel etkinlikle birlikte ilk hibrit altyapıya sahip otomobiliyle ilgili teknik detayları paylaşan İtalyan üretici, her zaman olduğu gibi çıtayı çok yukarılara konumlandırıyor. Sokaklara çıkartacağı bu otomobili “HPEV” yani yüksek performanslı elektrikli otomobil olarak lanse eden marka, şimdilik aracın ismini LB744 koduyla paylaşmayı tercih etti. Bu yıl aynı zamanda 60. yaşını kutlayan Lambo, iki önemli kutlamayı tek partide bir araya getirecek.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

“Lamborghini LB744” için paylaşılan önemli rakamlar

Tamamen yeni bir altyapı mimarisi üzerine geliştirilen Lambo’nun ilk hibrit otomobili, motor olarak ise V12’ye devam ederek kitlesi için bir noktada hala kalplerdeki yerini korumak istiyor. Yeni geliştirilen 6,5 V12 makineyle ilgili en dikkat çeken noktaların başında ise hafifletilme çalışmaları geliyor. Toplamda 218 kilogramlık ağırlığa sahip olan yeni blok, Aventador’da kullanılan geleneksel V12’ye göre 17 kilogram gibi kayda değer iyileşmeyi beraberinde getiriyor. Bu hafiflemeye rağmen performanstan taviz vermeyeceği açıklanan atmosferik motora, üç adet yüksek kapasiteli elektrikli motor eşlik edecek. Aktarma organı olarak ise yine özel olarak geliştirilen 8 ileri çift kavrama şanzımandan faydalanılacak. 813 beygir güç ve 725 Nm tork üreten V12 ve diğer tüm parçaların bir araya gelmesiyle birlikte Lambo’nun ilk hibrit otomobilinin 1.000 beygirlik gücü kullanıcılarının emrine sunacağı bir deneyim bizi bekliyor. Aventador Ultimae’deki motora göre yüzde 30 oranında daha az karbon salınımı yapacak olması da bu kombinasyonu, Marka için de tarihe geçecek performans değerleriyle birlikte daha anlamlı kılıyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Lamborghini için yeni dönemdeki bu otomobil, mühendislik tarafında da tamamen yeni bir yaklaşımı beraberinde getirecek. Countach’dan beri aktarma organlarını altyapının merkezinde kullanan Lambo, artık önden arkaya kadar uzanan tünelde hibrit sistemin temeli olan bataryalara yer veriyor. Yeni altyapıdaki dizilime göre ön bölümde iki adet elektrik motoruna yer verilirken, üçüncü motor ise DCT şanzımana entegre şekilde arka bölümde konumlanacak. Tüm bu işleyişteki hayati detaylardan birisi de şüphesiz batarya. Merkez tünelde konumlanan ve ebatsal olarak 1.550 milimetre uzunluk, 301 milimetre yükseklik ve 240 milimetre genişlik değerine sahip olan batarya 3,8 kWh’lik toplam kapasiteyle geliyor. 7 kW’a kadarlık destekle şarj edilebilen ünite, 30 dakikada tamamen dolu hale getirilebiliyor. Hibrit sistemlerde alıştığımız gibi kompakt yapı sayesinde, rejenerasyon sistemi de bu bataryayı 6 dakikada sürüş sırasında dolu hale getirebilecek. Saf elektrikli olarak da kullanılabilecek olan Lamborghini’nin ilk hibrit modelinde, bu noktada 8-10 kilometrenin üzerinde bir menzil beklentisine girmemekte fayda var.
Paylaş