Avrupa pazarında ağustos ayı geçtiğimiz yıla göre düşüşle geçerken, elektrikli ve şarj edilebilir hibrit otomobil modelleri bir ilke imza attı.
Çip krizinin sallamaya devam ettiği otomobil pazarında üreticilerin sipariş konusunda beklemeler ve ertelemeler olabileceği mesajları, önümüzdeki günlerin daha da karmaşık geçeceğine işaret ediyor. Avrupa pazarındaki satışlar geçtiğimiz yıla göre buna paralel olarak gerilemeye devam ederken, kaynaklardan gelen ağustos rakamları da tablonun bu şekilde devam edeceğine işaret ediyor. Jato Dynamics tarafından paylaşılan ve 26 ülkenin baz alındığı son verilere göre pazarda geçtiğimiz yıla göre yüzde 18’i bulan düşüş yaşanıyor. Tablo, takvimleri biraz daha geriye sardığımızda daha da karamsar. 2019 Ağustos ile kıyaslandığında satışların yüzde 33 oranında düştüğünü görüyoruz. Listede umut vadeden parçalar ise motor tipleri tarafında. Elektrikli ve şarj edilebilir hibrit modellerden gelen satış verileri, Avrupa’da ilk kez dizel tercihinin geride bırakıldığını gösteriyor.
Geçtiğimiz yıla oranda yüzde 61 gibi çok büyük bir sıçrama yapan elektrikli ve şarj edilebilir hibrit modellerin, dizel motorlu araçlara göre 10.100 adet daha fazla sattığını görüyoruz. Bu rakamlarda yüzde 21’lik pay sahibi olan şarj edilebilir otomobiller, Avrupa pazarındaki bir diğer rekor oran olarak kayıtlara geçiyor. İlk aşamada Kuzey Avrupa’da ağırlığını ortaya koyan elektrik gücünün, yılın ortalarına doğru Almanya’nın da etkisiyle kitlesini artırdığı bir dönemi yaşıyoruz. Buradaki önemli etmenlerden birisi de pazardaki nitelikli model çeşitliliğinin artmış olması.
TOGG tanıtımı