Tartışmalı adım atıldı ve uzun süredir gündemde olan sosyal medya düzenlemesi TBMM’de kabul edildi. Yeni bir dönem başlıyor.
Türkiye’de sosyal medya ve genel olarak internet haberciliği için birçok yeni düzenleme planlanmış ve bu bağlamda bir sosyal medya paketi hazırlanmıştı. TBMM Adalet Komisyonu’nda alınan onay ile beraber önünde bir engel kalmayan yeni dönem, birçok farklı görüş oluşturuyor. DW’ye göre kamuoyunda “dezenformasyon yasası” olarak da adlandırılan yeni dönem ilk olarak geçtiğimiz yıl yaşanan orman ve sel felaketlerinin ardından Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın sözleriyle gündeme gelmişti. Yeni dönemde en çok tartışılan konu, internet medyası ile sosyal medyadaki paylaşımlara yönelik hapis cezası öngören madde oluyor. Teklifin 29’uncu maddesine göre “halk arasında korku ve panik yaratmak amacıyla kamu barışını bozma” gibi gerekçelerle “halkı yanıltıcı bilgiyi alenen yayan” kişiler bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılacak. Failin, suçu kimliğini gizleyerek ya da bir örgütün faaliyeti çerçevesinde işlemesi halinde ceza yarı oranında artırılacak.
Türkiye’nin alandaki bundan önceki büyük hamlesi, direkt olarak sosyal medya şirketlerini ilgilendirmişti. 1 Ekim’de yürürlüğe giren yasa ile Türkiye’de günlük erişimi bir milyondan fazla olan sosyal ağ sağlayıcıları artık burada temsilci bulundurmak zorunda. Bunu yapmayan şirketlere büyük sayılacak maddi yaptırımlar uygulandı.
Türkiye’de temsilcilik açmayı kabul etmeyen şirketlere toplam 40 milyon TL (Her şirkete ayrı olarak) ceza kesildi. Gereklikleri yerine getirmeyen bazı şirketlere ise reklam yasağı uygulandı. Bu durumda Türkiye’de vergi mükellefi olan şirket ve kişilerin, söz konusu sitelere / platformlara reklam vermesi yasaklandı.