Tasarımıyla fark yaratan BMW i8’den büyük bir başarı daha
BMW’nin süper spor otomobili i8, büyük bir başarıya imza attı. Tasarımı ve sunduğu performansla otomobil dünyasının altın çocuğu olan BMW i8, başarılarına bir yenisini daha ekledi. BMW i8’in plug-in-hybrid motor sistemi dünyanın önde gelen “Engine Of The Year (Uluslararası Yılın Motoru)” yarışmasında kendi kategorisinde üst üste dördüncü kez birinci oldu.
BMW i8 pazara sunulduğu ilk sene en iyi yeni motor ve genel klasman ödüllerini kazandı. Plug-in-hybrid motor sisteminin ödüllerdeki en son başarısı, bir kez daha BMW i8’in motor teknolojisinin genel standartların ne kadar ilerisinde olduğunu gösteriyor.Geleceğin spor otomobili BMW i8, pazara sunulmasından bu yana dünyanın en çok satan PHEV spor otomobili oldu. BMW i3 ve BMW i8, günümüzde nelerin başarılabileceğinin iyi bir ifadesi olarak BMW Group model yelpazesinin iki farklı ucunda duruyor. Şimdi de bu modellerin teknolojik alt yapıları, BMW’nin temel modellerinde kullanılmaya başlandı.
Yakın zamanda güncellenmiş olan BMW i8, sürücülere hem spor otomobil performansı sunuyor, hem de daha küçük modellerden beklenen yakıt tüketim değerlerini vadediyor. BMW i8’deki üç silindirli içten yanmalı motor 231 HP güç üretir ve arka tekerlekleri tahrik ediyor. Gücü 143 HP’ye yükseltilen elektrikli motor, enerjisini (geleneksel ev tipi elektrik prizinden şarj edilebilen) lityum iyon bataryadan alıyor ve ürettiği gücü ön akslara aktarıyor. BMW Group tarafından geliştirilen ve üretilen modele özgü bu plug-in-hybrid motor sistemi, AB test döngüsüne göre yaklaşık 55 kilometre tamamen elektrikli sürüş menzili sunuyor.
Dört çeker kuvveti yaratan sistem
Ön aks üzerindeki elektrikli motor ve arkadaki içten yanmalı motor kombinasyonu, otomobili yola yapıştıran bir dört çeker kuvveti yaratıyor. Bu motor kombinasyonunun avantajı, özellikle yüksek hızda ve dinamik sürüşle dönülen virajlarda görülebiliyor.
İlgili Video
Şirketin geleceğinden gelen bir model