TCL Türkiye, bugün bir açıklama yaptı ve 2024’te QD-Mini LED TV satışlarını yüzde 118 arttırdıklarını bildirdi.
Bu konuda şirketten yapılan açıklamada şunlar aktarıldı: “Dünyanın en büyük ikinci TV markası TCL Electronics, 2024 yılı sonuçlarını ve 2025 yılı hedeflerini açıkladı. Türkiye pazarında başarı dolu 5 yılı geride bıraktıklarını belirten TCL Electronics Türkiye Genel Müdürü Timo Xu, markanın 5 yıllık performansını, Türkiye pazarına yönelik hedeflerini ve stratejilerini değerlendirdi. Türkiye faaliyetlerine 2020’de başladıklarını ve o günden bu yana kayda değer başarılara imza attıklarını söyleyen Timo Xu, “Bugün TCL Türkiye olarak sadece Türkiye ile sınırlı kalmayıp buradaki yapılanmamızı bölgesel bir merkez haline getirdik. TCL’in Orta Doğu ve Afrika gölgesindeki en büyük pazarı olan Türkiye, aynı zamanda bölgedeki 10 ülkenin operasyonlarının yönetildiği bölgesel bir merkez haline geldi.
2020 yılından bu yana TCL’in iş hacmini 12 kat artırarak 400.000’in üzerinde haneye ulaştıklarının altını çizen Timo Xu, bu, ürünlerle Türkiye’de 1 milyondan fazla kişiye TCL markasıyla dokunduklarını söyledi. Ülke pazarına ilk girdiğimizde sınırlı sayıda 50-55” model seçeneğiyle başlamıştık, ancak şu anda TV ürün gamımızı 32” ile 115” arasında değişen 129 farklı ürüne kadar genişlettik. Sadece TV tarafında atılımlar yapmakla kalmadık ve yeni nesil klimalar, soundbar’lar ve diğer ev ürünlerimizi de Türkiye’de tüketici ile buluşturuyoruz” dedi.
2024 yılı için değerlendirmeler de yapan Timo Xu; “Global pazarda olduğu gibi Türkiye’deki başarıda da en büyük katkıyı yüksek teknolojiye sahip QD-Mini LED TV’lerimiz sağladı. QD-Mini LED TV satışlarımızı Türkiye’de geçen yıla oranla %118 arttırma başarısı gösterdik. 75 inç ve üzeri ekran boyutuna sahip TV’lerin oluşturduğu XL kategorisinde de güçlü varlığımızı sürdürüyoruz ve 2024 yılında bu ürün grubunda %74 büyüme elde ettik.”
Yılı başarılı biçimde geride bıraktıklarını söyleyerek sözlerini sürdüren Timo Xu, “Türkiye’de beş yıldır sürdürdüğümüz güçlü varlığımızı bu yıl daha da güçlendirdik. Türkiye’de TV pazarı yılı düşüşle kapatırken, rekabetin yoğun olduğu bir pazarda bizim için önemli bir performans göstergesi olan %25 gibi ciddi bir büyüme oranı yakaladık. Bu başarıyı aynı kararlılıkla sürdürmeye kararlıyız. 2025 yılı için iddialı hedeflerimiz var ve 2024 yılında ulaştığımız 210 binlik satış hacmini 2025 yılında ikiye katlamayı hedefliyoruz. Tıpkı global pazarda olduğu gibi liderlik hedefiyle için çalışıyoruz. Mayıs ayında satışa sunacağımız yeni ürünlerimiz bu yolculukta bize önemli bir ivme kazandıracak.’ şeklinde konuştu.
TCL’in global TV sevkiyatı 2023 yılına göre yüzde 14,8’lik artışla 29 milyon adede ulaştı ve bu alanda şirket kendi rekorunu tazelemiş oldu. TCL, büyük boy ve QD-Mini LED TV satışlarının artmasıyla önemli bir pazar payı elde ederken, QD-Mini LED TV’nin küresel sevkiyatları yıllık bazda yüzde 194,5 arttı. TCL, büyük ekran TV kategorisindeki artan satışlarıyla Kuzey Amerika, Avrupa ve gelişen pazarlarda önemli bir pazar payı kazandı. Öte yandan TCL’nin panel birimi TCL CSOT, 2024 yılını TV panel pazar payında dünya çapında ikinci sırada tamamlama başarısı gösterdi.