reklamı kapat

POPÜLER

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan

Teknik detaylarıyla nefes kesen elektrikli otomobil Porsche Taycan tanıtıldı

 - Güncelleme: 04 Eylül 2019 17:47

Kısa süre önce beklenen dünya lansmanı yapılan Porsche Taycan, elektrikli dönemin en lüks ve güçlü seçenekleri arasında yer alıyor.

Alman otomobil devinin tamamen elektrikli ilk spor otomobili konumunda yer alan Porsche Taycan, artık sonunda resmi olarak üretime hazır haliyle karşımızda bulunuyor. Güzel duran tasarımı uzun süre önce netleşen araç, 93.4 kWh pil paketiyle tam 450 km’ye kadar menzile sahip. Daha önce Mission E olarak bilinen otomobil, Taycan Turbo ve Taycan Turbo S olmak üzere iki farklı versiyona sahip. Menzil konusunda gerçekten iddialı olan elektrikli otomobilin Taycan Turbo S versiyonu, 0’dan 100 km/s hıza sadece 2,8 saniyede çıkabiliyor ve 412 km menzil sunuyor. Normal Taycan Turbo ise 0’dan 100 km/s hıza 3,2 saniyede çıkıyor ve 450 km menzil sunuyor. Maksimum limitli hızı 260 km/s olan Taycan, tam 616 beygir güç üretiyor. 800-volt şarj sistemiyle donatılan araç, 270 kW güçte sadece 22 dakikada yüzde 80 doluluğa ulaşabiliyor. Bu gerçekten uyumlu istasyonlarda inanılmaz bir güç anlamına geliyor. Pazarda özellikle Tesla Model S karşısına çıkacak süper elektrikli otomobil, 150 bin dolar başlangıç fiyatıyla kısıtlı bir kitleye hitap ediyor. Ancak karşımızda elektrikli de olsa gerçek bir Porsche bulunuyor. Bu açıdan fiyata çok yorum katmak uygun olmuyor. Üst seviye model ise 187 bin dolarlık başlangıç fiyatı açıklanıyor.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan

Porsche Taycan yaşam alanına ayrı bir paragraf açmak gerekiyor

Sonunda karşımıza çıkan tamamen elektrikli otomobil, daha önce resmi olarak gösterildiği üzere gerçekten oldukça modern bir kabin tasarımına sahip. Geleceğe ve elektriğe vurgu yapan mavi aydınlatma ve detaylarıyla dikkatleri üzerine çeken otomobil, birden fazla dijital ekran ile donatılmış durumda. 1963 model orijinal 911’in ön konsolundan ilham alınarak tasarlandığı aktarılan ön konsol, sürücü odaklı yapıyı benimsiyor. Burada özellikle 16,8 inçlik ana gösterge paneli dikkat çekiyor. Çok şık ve modern duran bu panelde firmanın açıklamasına göre dört farklı gösterge modu yer alıyor:

Klasik mod: Porsche’ye özgü yuvarlak hatlı göstergeleri içeren bu modda, Güç göstergesi, orta paneldeki devir saatinin yerini almış.
Harita modu: Ortadaki güç göstergesi yerine bir harita görüntüsü eklenmiş.
Tam Harita modu: Bilinçli olarak yuvarlak göstergeler kaldırılmış ve yerlerine tüm ekranı kaplayan bir navigasyon haritası eklenmiş.
Sade mod: Minimalist bir ok ile yalnızca hız, trafik işaretleri ve navigasyon gibi sürüş için esas olan bilgilere yer verilmiş.

İki farklı direksiyon opsiyonuyla yolda olan Porsche Taycan, ön koltuktaki yolcuya özel bir ekrana (Opsiyonel) da sahip. Bu ekran yolcunun sürücünün dikkatini dağıtmadan ayarları değiştirebilmesine imkan tanıyor. Geniş çaplı kişiselleştirme seçenekleri ve yenilikçi materyaller ile hazırlanan kabinin, ortada yer alan merkezi ekranları ise 8,4 inç ve 10,9 inç boyutlarında. Bu ekranların etkisiyle modelin kokpitinde direksiyon ve kapılar haricinde neredeyse hiçbir fiziksel buton yer almıyor.

İlgili Video

İLGİLİ HABERLER